Jakdojade już sprzedaje bilety PKP Intercity. Brakuje tylko jednej rzeczy
Zapowiedź możliwości kupowania biletów PKP Intercity przez Jakdojade pojawiła się jakiś czas temu, ale dopiero teraz dopięto na ostatni guzik wszystkie formalne kwestie. Została do zrobienia tylko jedna rzecz, lecz nawet bez niej użytkownicy aplikacji powinni być z nowości zadowoleni.
Konsekwentnie i z olbrzymią determinacją rozbudowujemy nasze kanały sprzedaży zdalnej. Cel jest jasny! Jak najwięcej Polaków korzystających z transportu zbiorowego! – mówił wiceprezes PKP Intercity w październiku, kiedy to umowa pomiędzy przewoźnikiem a Jakdojade została podpisana. Wówczas zaznaczono, że potrzebna jest integracja i w końcu do niej doszło.
Od 12 grudnia bilety PKP Intercity możemy kupować w Jakdojade
Wcześniej Jakdojade pozwalało jedynie wyszukać kolejowe połączenia. Do transakcji dochodziło jednak na stronie PKP Intercity. Teraz bilet możemy nabyć w tej samej aplikacji, w której kupujemy bilety komunikacji miejskiej.
To bardzo wygodne rozwiązanie. W swoim mieście autobusem i tramwajem dojeżdżamy na dworzec, w tej samej aplikacji mamy też bilet pociągowy, a na miejscu wyszukujemy interesujące nas połączenie komunikacji miejskiej. Ma to sens.
W takim razie czego brakuje?
Graficznej rezerwacji miejsc. Jakdojade automatycznie przydziela nam miejsce. To znaczy możemy je wskazać, wpisując numer konkretnego fotela, ale kto wie takie rzeczy? Zapewne opcja konkretnej rezerwacji, która działa w aplikacji PKP Intercity, z czasem się pojawi. Koleo też jeszcze jej nie ma, ale przewoźnik zapowiedział, że funkcja zostanie wdrożona w tym roku.
Powtórzę się, ale bardzo podoba mi się, jak szeroki wybór mamy w temacie kupowania kolejowych biletów. I można jedynie żałować, że odpowiedzialni za transport publiczny nie naśladują kolejowych przewoźników. Za to wręcz przeciwnie: zamiast ułatwiać życie pasażerom, rzucają im kłody pod nogi.
Na Spider's Web piszemy więcej o pociągach i zmianach zachodzących na kolei: