Facebook zmienił nazwę. Nowa to Meta. Ale nie musisz się jej uczyć
Meta to nowa nazwa Facebooka, która ma odzwierciedlać wszystkie pola, na których ten do tej pory inwestował. Nazwa ta ma się kojarzyć nie tylko z mediami społecznościowymi, a z metawersum, które firma Zuckerberga chce zbudować.
Potwierdziły się plotki sprzed tygodnia, sugerujące, że Facebook chce zmienić swoją tożsamość. Sama nazwa Facebook nie znika – dalej będzie oznaczać największą na świecie usługę społecznościową. Utrzymane też zostaną marki WhatsApp i Instagram. Całość ma być jednak spięta pod nowym brandem, jakim jest Meta.
pomysł ten bardzo przypomina restrukturyzację Google’a. Marka Google pozostała w użyciu, jest wykorzystywana w świecie reklamy, elektroniki użytkowej i usług online. Wszystkie pozostałe przedsięwzięcia mają swoje brandy, a całość jest spięta w ramach spółki Alphabet. Nowa struktura Meta prezentuje się dość podobnie.
Facebook to teraz Meta.
Sama nowa nazwa Meta ma symbolizować cel, do jakiego zmierza Facebook. Tym jest zbudowanie istniejącego obok Internetu wirtualne metawersum, w którym każdy użytkownik był reprezentowany przez swojego cyfrowego awatara. I do którego w każdej chwili może się zalogować za pomocą urządzeń do wirtualnej bądź rozszerzonej rzeczywistości – jak chociażby tych produkowanych przez należącego do Mety Oculusa
Zmiana nazwy może też pomóc firmie Marka Zuckerberga zdystansować się od bieżących problemów wizerunkowych. Usługa antagonizowała swoich użytkowników, próbowała utrzymać duopol reklamowy, trwa też śledztwo w sprawie domniemanego manipulowania wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych oraz liczne postępowania antymonopolowe na całym świecie