Najchętniej kupowaną konsolą 2019 r. jest Nintendo Switch. Zaskakują najchętniej kupowane gry lutego
NPD Group - firma wyspecjalizowana w analizie amerykańskiego rynku gier wideo - opublikowała raport za luty 2019 r. Wynika z niego, że najchętniej kupowaną konsolą w Stanach Zjednoczonych pozostaje Nintendo Switch. Zaskoczeniem mogą być za to najchętniej kupowane gry: Anthem oraz… Jump Force.
To już trzeci miesiąc z rzędu, gdy Nintendo Switch jest najchętniej kupowaną konsolą w Stanach. Hybrydowa platforma Wielkiego N była częściej wybierana przez klientów niż PlayStation 4 oraz Xbox One. Powodem takiego stanu rzeczy może być nasycenie rynku tańszymi konsolami Sony i Microsoftu, a także echo premiery niezwykle popularnej bijatyki Super Smash Bros. Ultimate.
W lutym Amerykanie zostawili branży gier miliard dolarów. Sprzedaż software'u wzrosła, sprzedaż hardware'u spadła.
Branża gier wideo odnotowuje kolejne wzrosty. Gracze wydali o 4 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu minionego roku. Pieniądze konsumentów były wydawane głównie na gry, nie konsole. Luty był pełen bardzo dobrych premier, dlatego segment software odnotował aż 15 proc. wzrost względem minionego roku. Na tak kapitalny wynik zapracowały takie produkcje jak Ace Combat 7, Metro Exodus, Dirt Rally 2.0, Trials Rising, Far Cry: New Dawn, Jump Force czy Anthem.
Odwrotny trend dotyczy konsol. Ósma generacja platform do gier weszła w dojrzały etap. Popyt na PlayStation 4 oraz Xboksa One nie jest już tak wielki jak kiedyś. M. in. z tego powodu po raz kolejny na podium zestawienia wylądował nowszy, bardziej egzotyczny Nintendo Switch. Nawet pomimo tego, że w lutym nie ukazała się żadna głośna produkcja na wyłączność dla Nintendo. Widać również, że premiera Crackdowna 3 od Microsoftu nie wpłynęła w szczególny sposób na kondycję Xboksa One.
Lista najchętniej kupowanych gier w lutym może być dla was sporym zaskoczeniem.
Najczęściej kupowaną produkcją lutego (kopie cyfrowe oraz fizyczne) okazał się Anthem. Gracze postanowili dać szansę EA oraz BioWare, pomimo umiarkowanie pozytywnych recenzji w mediach. Tytułowi na pewno pomogła gigantyczna akcja reklamowa, która robiła z Anthem najgłośniejszy, najbardziej widoczny produkt lutego. Tym bardziej ciekawi mnie, jak wielki będzie odpływ graczy z serwerów BioWare w przeciągu następnych tygodni.
Bardziej zaskakujący jest drugi najchętniej kupowany tytuł lutego. To bijatyka Jump Force, która zrzesza postaci z popularnych anime takich jak Dragon Ball, Naruto, Bleach czy One Piece. Miałem przyjemność sprawdzić tę produkcję podczas zamkniętych pokazów i muszę przyznać, że nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia. Mechanika walki była bardzo uproszczona, a głębia rozgrywki praktycznie nie istniała. Najwyraźniej magia znanych herosów robi jednak swoje.
- Anthem
- Jump Force
- Kingdom Hearts 3
- Far Cry New Dawn
- Red Dead Redemption 2
- Resident Evil 2 Remake
- Super Smash Bros. Ultimate
- Metro Exodus
- NBA 2K19
- Call of Duty: Black Ops 4
Trzecią najchętniej kupowaną grą lutego było egzotyczne Kingdom Hearts 3. Cieszy mnie, że rewelacyjny Resident Evil 2 znalazł się na szóstym miejscu, pomimo premiery jeszcze w połowie stycznia. Zaraz za nim, na siódmej lokacie, jest bijatyka Super Smash Bros. Ultimate - pierwsza gra na Switcha, która znalazła się w amerykańskim TOP10 lutego. Zwróćcie uwagę, że na liście brakuje Crackdowna 3, czyli gry na wyłączność dla Xboksa One (oraz Windows 10).