REKLAMA

Spider Dog Wardęgi najpopularniejszym filmem na YouTubie w 2014 r. Na całym świecie!

YouTube i zwłaszcza polska część jego społeczności nie przestaje zadziwiać. Dotarły do nas informacje na temat najpopularniejszych filmów i teledysków w serwisie Google z klipami wideo w 2014 roku i są one naprawdę zaskakujące. Sylwester Wardęga rządzi, ale nie tam, gdzie można by się tego spodziewać.

wardęga
REKLAMA
REKLAMA

Google udostępniło właśnie informacje na temat najpopularniejszych filmów roku 2014 w serwisie YouTube. Sukces Sylwestra Wardęgi jest nie do podważenia, ponieważ w najważniejszej i najbardziej prestiżowej kategorii zajął on, a dokładnie jego zmutowany pies-pająk, pierwsze miejsce.

W całym 2014 roku to film Polaka był najpopularniejszym filmem w YouTubie na świecie

Film o tytule "Mutant Giant Spider Dog" umieszczony trzy miesiące temu na kanale SA Wardega stał się bardzo szybko fenomenem. I to nie tylko w Polsce, chociaż u nas pokonał hitowy teledysk “Ona tańczy dla mnie”. Prankowy materiał Sylwestra Wardęgi trafił nawet na główną stronę serwisu YouTube, a wskaźnik odtworzeń filmu poszybował w górę mijając kolejne kamienie milowe.

Ostatnim z nich było przebicie 100 milionów odtworzeń, co zostawiło konkurencję daleko w tyle. Dzisiaj licznik pod filmem wskazuje ponad 113 milionów wyświetleń. Możemy dyskutować do końca świata i jeden dzień dłużej na temat tego, czy filmy typu “prank” są w dobrym guście i czy można budować swoją popularność na bazie straszenia przypadkowych przechodniów.

Nie da się jednak ukryć, że jako społeczeństwo globalnej wioski łakniemy właśnie takich materiałów.

Wardega

Chcemy igrzysk, chociaż niekoniecznie chcielibyśmy brać w nich osobisty udział. Nie mam zamiaru więc teraz krytykować Wardęgi, albo tylko ze względu na jego popularność robić z niego chłopca do bicia i krytykować go za Spider Doga, skoro YouTube takimi żartami stoi.

Dopóki będzie publiczność, dopóty takie filmy będą się pojawiać. Sylwester Wardęga trafił na podatny grunt, ma głowę pełną pomysłów i osiągnął sukces, ale jakby zrezygnował z dalszej twórczości to znalazłby następców - w Polsce lub... poza nią.

W świetle opublikowanych przez Google danych nie jestem też przekonany, czy można jeszcze o SA Wardega mówić jako o polskim kanale na YouTubie.

Na świecie film z kanału SA Wardega pokonał całą konkurencję. Spider Dog wygrał z zarówno z filmem Winner Stays od Nike Football oraz FIRST KISS zamieszczonym przez Tatię Pilievę (który okazał się sprytną akcją marketingową). Warto dodać, że oba filmy nie przebiły magicznej bariery 100 milionów odtworzeń, co osiągnął zmutowany pies-pająk.

Z kolei w raporcie Sotrendera dotyczącym polskiego YouTube’a wyłonił się obraz Wardęgi jako bezsprzecznego lidera YouTube'a w Polsce, który zasięgiem wyprzedza dwa kolejne kanały razem wzięte. Nie jestem jednak przekonany, że stawianie SA Wardega obok Abstrachujów i Niekrytego Krytyka jest całkowicie fair wobec tych dwóch ostatnich kanałów.

Materiały Wardęgi ogląda cały świat ze względu na brak bariery językowej.

Spider Dog został odtworzony aż 113 milionów razy. Aby osiągnąć ten wynik w Polsce i wygenerować taki ruch, każdy obywatel kraju i to nie tylko ten posiadający dostęp do internetu musiałby trzykrotnie wejść na YouTube’a i obejrzeć nagranie Wardęgi. Polacy jednak nie przyczynili się szczególnie do sukcesu rodaka.

Wniosek, że Sylwester Wardęga jest bardziej popularny za granicą niż u nas można wysnuć z tego, że w rankingu polskich najpopularniejszych filmów Spider Dog wcale nie ma pierwszego miejsca. Najpopularniejszym youtube’owym klipem w naszym kraju jest bowiem "Hera koka hasz LSD" w wykonaniu Karoliny Czarneckiej.

Co ciekawe, 13 milionów wyświetleń filmu "Hera Koka Hasz LSD" nie przełożyło się na wzrost liczby subskrypcji kanału Błażeja T. Użytkownika który umieścił nagranie z TVP Kultura w swoim profilu obserwuje tylko tysiąc osób.

A co z teledyskami?

Razem z listą najpopularniejszych klipów udostępnione zostały statystyki tego, które klipy cieszą się największą popularnością w kraju i poza nim. YouTube ma bardzo dobre dane do analizowania rynku muzycznego i z pewnością wykorzysta jest do udoskonalania nowej usługi muzycznej, jaką jest YouTube Music Key. Podobnie jak w przypadku filmów, pojawiły się dwa zestawienia prezentujące najpopularniejsze klipy muzyczne w Polsce i na świecie.

W obu przypadkach wygrywa Katy Perry ze swoim kawałkiem Dark Horse, ale kolejne pozycje na liście już się różnią. Polakom bardziej przypadł do gustu kawałek Shakiry i Rihanny ("Can’t Remember to Forget You", drugie miejsce w Polsce i trzecie na świecie) i Sii ("Chandelier", trzecie miejsce u nas, siódme globalnie). W ogólnym rankingu na drugiej lokacie pojawił się natomiast Enrique Iglesias ze swoim "Bailando" (niewidoczny w naszym top10).

Pełna lista filmów 2014 - Top10, Polska i świat

Jak widać w poniższym zestawieniu, Wardęga wygrywa na świecie, ale u nas w kraju też cieszy się powodzeniem. Co ciekawe, drugi najczęściej oglądany film globalnie (Winner Stays od Nike Football) u nas trafił dopiero na szóstą pozycję.

Najchętniej oglądane filmy wśród polskich użytkowników YouTube w 2014 r.

Najchętniej oglądane filmy na świecie w 2014 r.  

Pełna lista teledysków 2014 - Top10, Polska i świat

W obu zestawieniach dziesięciu najczęściej odtwarzanych klipów muzycznych wygrywa Katy Perry. U nas pierwsze trzy miejsca zajmują produkcje zagraniczne, a duet Donatana i Cleo wyprzedziło K2 z Buką.

Najchętniej oglądane teledyski na świecie w 2014 r.

Najchętniej oglądane teledyski wśród polskich użytkowników YouTube w 2014 r.  

REKLAMA

*Zdjęcie główne pochodzi z profilu Chica the DogSpider na Facebooku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA