I nie jest tak, że te problemy nie były zauważalne przed pandemią. Wręcz przeciwnie – lockdown po prostu ujawnił skalę problemu. Jesienią 2019 roku Łukasz Nowicki, restaurator z Łodzi, głośno opowiedział o warunkach współpracy z Pyszne.pl i o tym, jak zdecydował się zerwać z tą platformą współpracę. – Pośrednicy zmonopolizowali rynek i dyktują warunki. Irytują niejasne zasady ustalania pozycji restauracji w rankingu aplikacji. A można bezpiecznie założyć, że restauracja, którą algorytm wyceni wyżej, zdobędzie więcej zamówień. Kiedy pytałem Pyszne.pl o to, co wpływa na ranking, to odpowiedź zawsze była taka sama: jest wiele czynników, takich jak czas dostawy, odległość od klienta, liczba komentarzy i gwiazdek. Pytałem, co ma jaką wagę, żebym wiedział, o co zadbać najmocniej, ale odpowiedź zawsze była ze skryptu – mówił Nowicki w wywiadzie dla Bizblog.