Odpalasz telewizor, a tam więcej reklam. Android TV nie daje wyboru
Jeśli korzystasz z telewizora z Android TV, nie zdziw się, gdy go włączysz. Google postanowił wprowadzić zmiany w ekranie głównym i wyświetla reklamy.

Na twoim telewizorze ze starszym systemem Google’a będzie działo się więcej. Zmiana trafi do wszystkich, nawet tych, którzy nie mogą lub nie chcą zaktualizować swojego telewizora. Google aktywuje nowy wygląd po stronie serwera, a więc nie daje użytkownikom wyboru. Twój telewizor zmieni się, czy tego chcesz, czy nie.
Google zmienia ekran główny Android TV. Pokazuje reklamy i nie pyta użytkowników o opinię
Od razu uspokajam: ekran główny systemu Android TV nie został całkowicie zmieniony. Wciąż zachowuje główny układ wyświetlający ulubione, przypięte aplikacje i funkcje. Jednak tuż pod nimi znajdują się zupełnie nowe zakładki, które są swojego rodzaju formą reklamy.
Wcześniej pod przypiętymi aplikacjami znajdowała się co najwyżej opcja "otwórz jako następne". Teraz Google postanowił dolać oliwy do ognia i dodał trzy nowe w jeden kafelek (przyciski funkcji wyświetlają się tuż obok siebie):
- najlepiej sprzedające się filmy,
- popularne filmy oraz programy telewizyjne,
- treści trendujące w Google.
Nie wiem jak, dla was, ale dla mnie jest to ewidentna forma reklamy od Google’a. Dotychczas na ekranie pojawiały się reklamy, ale nie w tak wyeksponowany sposób. Głównie widzieliśmy rekomendacji aplikacji, które mamy zainstalowane na telewizorze z Android TV.
Problemem jest jednak to, że w nowym podejściu Google podszedł do sprawy w inny sposób. Pokazuje nawet filmy i seriale z platform VOD, z których nigdy wcześniej nie korzystaliśmy. Wiecie, co się dzieje, gdy próbujemy wejść w kafelki proponowanych treści? Telewizor zachęca nas do pobrania i subskrybowania nowych usług.

Już widzę użytkowników, którzy podczas nawigowania po systemie przypadkowo klikną jeden z proponowanych filmów i zobaczą ekran pobierania aplikacji. Podejrzewam, że rozwiązanie może zachęcić niektórych do pobrania aplikacji oraz nabycia subskrypcji. Niemniej wciąż jest to ostateczny sposób skłaniania posiadaczy telewizorów (oraz przystawek smart TV) Android TV do instalowania treści.
Zmiana jest o tyle ciekawa, że już wcześniej niektóre z wymienionych kategorii były widoczne na ekranie głównym. Czyli w praktyce możecie zobaczyć nawet dwa razy te same reklamy. Postanowiłem sprawdzić, czy rozwiązanie jest widoczne na moim telewizorze z tym systemem Android TV, ale obecnie jeszcze tego nie widzę. Wygląda na to, że zmiany są wdrażane falami w zależności od regionu.
Doniesienia o wdrożeniu rozwiązania pojawiają się na całym świecie. Udostępnienie większej liczby reklam na ekranie głównym systemu Android TV u nas to najprawdopodobniej kwestia czasu. Nie możemy z tym nic zrobić. Zmiany trafiają nawet do korzystających ze starszych urządzeń z oprogramowaniem datowanym na kilka lat wstecz.
Więcej podobnych artykułów znajdziesz na Spider's Web:
Obrazek główny: Dmytro Ples / Shutterstock.