Osoby odpowiedzialne za Xboksa w polskich mediach zwolnione
Nadchodzą zmiany. Część ekipy odpowiedzialnej za obsługę Xbox Polska szuka nowej pracy. Nie znamy przyczyn zwolnień.

Aktualizacja: materiał został zaktualizowany, aby podkreślić, że zwolniona została część pracowników zewnętrznej agencji PR. Nie doszło są bezpośrednimi pracownikami Xbox Polska, a współpracownikami agencji pracującymi w zespole odpowiadającym za obsługę Xbox Polska w mediach społecznościowych. Oryginalny tekst znajduje się poniżej:
----
W polskim środowisku gamingowym zawrzało po popołudniowym wpisie Bartosza Wysockiego, głównego menadżera ds. komunikacji i social mediów Xbox Polska. Jak poinformował na platformie X (dawniej: Twitter), część zespołu Xbox Polska kończy współpracę z marką i otwiera się na nowe zawodowe propozycje. Nie znamy konkretów, a na ten moment firma Microsoft nie odniosła się do wpisu Bartosza.
Coś się zaczyna, coś się kończy
Z wpisu Bartosza Wysockiego wynika, że decyzja wynika ze zmian, choć nie precyzuje, czy chodzi o wewnętrzną reorganizację, cięcia budżetowe, czy decyzję globalnych struktur Microsoftu. Wiemy jedynie, że zgrany, doświadczony i skuteczny zespół odpowiedzialny za obecność Xboxa w Polsce, od contentu po organizację wydarzeń branżowych, przestaje działać w dotychczasowej formie. Bartosz podkreślił, że zmiany dotyczą jedynie zespołu odpowiedzialnego za social media i community.
Przez ostatnie lata konta i kanały Xbox Polska były regularnie najbardziej angażującymi profilami gamingowymi w Polsce, a działania zespołu nie ograniczały się jedynie do sieci, lecz także były widoczne offline: od wspierania polskiej społeczności graczy, przez aktywną organizację wydarzeń dla fanów i mediów, aż po sprowadzenie Xbox FanFest do Polski.
Bartosz Wysocki od razu wskazał osoby z zespołu i ich specjalizacje, zapraszając potencjalnych pracodawców do bezpośredniego kontaktu z nimi. To @szychoslaw (odpowiedzialny za wideo, voiceovery i prowadzenie kanałów Instagram/YouTube) i @AchTaIndi (specjalistka od TikToka, trendów i algorytmów). Sam Wysocki z kolei deklaruje doświadczenie w prowadzeniu Facebooka, X/Twittera i Threads, a także w zarządzaniu zespołem i produkcją materiałów graficznych oraz wideo. Treść całego posta znajdziecie poniżej.
Warto dodać, że kilka miesięcy wcześniej rozwiązane zostało PlayStation Polska. Dystrybucją gier Sony zajmuje się teraz wydawca PLAION, z kolei za działania PR-owe oraz media odpowiada zewnętrzna agencja.
Przeczytaj także: