Xiaomi rządzi na nadgarstkach. I to twoja zasługa
Xiaomi stało się nowym królem urządzeń typu wearables - zegarków i opasek sportowych. To w dużej mierze zasługa popularnego Mi Banda, który wielu z nas nosi na nadgarstku. To właśnie dzięki niemu Xiaomi zrzuciło Apple'a z pozycji lidera na rynku.

Raport serwisu Canalys ujawnia, że w pierwszym kwartale 2025 r. Xiaomi osiągnąło rekordowy udział na rynku. Co piąte urządzenie typu wearables - opaska lub zegarek sportowy - sprzedane na świecie pochodziło właśnie od tego chińskiego producenta.
Xiaomi nowym królem opasek sportowych i inteligentnych zegarków. Apple zepchnięte z podium
Apple od wielu lat jest potęgą na rynku smartwatchów. Apple Watch’e są jednymi z najchętniej wybieranych zegarków, z których mogą skorzystać tylko użytkownicy iPhone’ów. Mimo ogromnej popularności firma czuje oddech innych producentów na swoich plecach - Samsung również tworzy świetne zegarki dopełniające smartfony Galaxy, a Huawei ma propozycje, które świetnie funkcjonują niezależnie od tego, z jakim telefonem są połączone.

No i jest też Xiaomi, które w pierwszym kwartale 2025 r. zajęło pierwsze miejsce z 19-procentowym udziałem na rynku. Na globalnym rynku dostarczono aż 46,6 mln urządzeń wearables, z czego Xiaomi sprzedało ponad 8,8 mln egzemplarzy — to wzrost o 44 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku.
Analitycy z Canalys uważają, że sukces Xiaomi to efekt kilku czynników. Wśród nich są tanie, ale funkcjonalne urządzenia, takie jak Redmi Watch 5 za około 400 zł oraz Mi Band 9, który kosztuje około 150 zł i oferuje wiele możliwości w swojej cenie.
Drugie miejsce zajmuje Apple z 16-procentowym udziałem na rynku (ok. 7,45 mln dostarczonych urządzeń). Tuż zanim uplasował się Huawei z 15-procentowym udziałem i około 7 mln dostarczonych sprzętów, co oznacza wzrost o 36 proc. względem poprzedniego roku. Sukces Huawei przypisuje się zeszłorocznej serii Huawei Watch GT 5 i Fit 3. Warto zauważyć, że w ostatnim czasie Huawei wydał także nową serię Huawei Watch 5 oraz Fit 4.
Samsung zachowuje silną pozycję, zajmując czwarte miejsce z 11-procentowym udziałem. Producent zanotował największy wzrost — aż 74 proc w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r., dostarczając 4,9 mln urządzeń, w tym modele Galaxy Watch i Galaxy Fit 3.
Piąte miejsce należy do Garmina, który ma 4 proc. udziału na rynku wearables i sprzedał 1,8 mln sztuk. Co natomiast z innymi producentami? Ci łącznie osiągnęli 35,4 proc. udziału, dostarczając 16,5 mln urządzeń. Xiaomi i Apple razem sprzedali więcej niż wszystkie pozostałe marki razem wzięte.
Więcej o inteligentnych zegarkach przeczytasz na Spider's Web: