Airbnb przygotowuje się do wakacji. Wchodzisz do aplikacji, a tam przejrzyste oferty
Airbnb wie, że wielkimi krokami nadchodzą tegoroczne wakacje. Dlatego platforma wprowadza bardzo przydatną nowość, która sprawia, że wyszukiwanie noclegów będzie prostsze. Koniec z wieloma ukrytymi opłatami.

Wcześniej wyglądało to w taki sposób, że w wyszukiwarce ofert noclegów domyślnie nie wyświetlały się wszelkie informacje dotyczące ceny pobytu - obejmowały tylko opłatę za nocleg, bez dodatkowych danych. Aby móc je zobaczyć trzeba było użyć specjalnego przełącznika, który aktywował wyświetlanie wszystkich opłat. Teraz nie będzie takiej potrzeby, ponieważ ta opcja będzie domyślnie włączona.
Oferty w Airbnb będą bardziej przejrzyste
Dzięki zmianom na platformie użytkownicy nie muszą korzystać z dedykowanego przełącznika, który sprawia, że w wyszukiwanych ofertach są wyświetlane niektóre dodatkowe opłaty. Ceny pokazywane w wyszukiwarce są tymi ostatecznymi, które obowiązują za wynajęcie domku, hotelu lub pobytu w innym miejscu wraz z dodatkami.
Często zdarza się tak, że poza samą opłatą za pobyt gospodarze oczekują także dopłaty za np. sprzątanie po pobycie lub dodatkowego gościa czy zwierzęta, które wcześniej nie były wliczane w ostateczną cenę. To sprawia, że wyszukiwanie jest prostsze, ponieważ łatwiej jest wybierać interesujące nas oferty we wcześniej założonym budżecie.


W dalszym ciągu jednak w wyszukiwarce pojawiają się tylko ceny obowiązujące za wynajem obiektu, bez opłat serwisowych. Czyli w po przejściu procesu wyboru miejsca oraz terminu w podsumowaniu zobaczymy finalną cenę obejmującą opłaty serwisowe. Airbnb ułatwia sprawę, ale nie do końca. Mimo wszystko przestrzał cenowy w tym, co użytkownik widzi na wyszukiwarce i podczas płatności, powinien być znacznie mniejszy, a aplikacja bardziej przejrzysta.
Nowość wydaje się bardzo przydatna, ponieważ przełącznik pokazujący wszystkie opłaty (poza serwisową) wprowadzony w 2022 roku został użyty tylko przez niespełna 17 mln osób. Airbnb jest platformą działającą na całym świecie - ostatnie dane mówią o tym, że ma ok. 275 mln użytkowników. Dlatego kwestia udostępnienia bardziej przejrzystych cen dla wszystkich - także tych, którzy nie wiedzieli o tym przełączniku, wydaje się dobrym krokiem.
Szczególnie że już za kilka miesięcy rozpocznie się tegoroczny wakacyjny okres, w którym platformy takie jak Airbnb i Booking mogą pochwalić się zdecydowanie największym zainteresowaniem.
Więcej o aplikacjach przeczytasz na Spider's Web: