Lidl Plus wprowadza nowe zasady. Te zmiany czekają klientów od marca
Lidl Plus szykuje prawdziwą rewolucję dla swoich klientów. Już wkrótce w aplikacji pojawią się funkcje, które całkowicie odmienią sposób robienia zakupów.

Obecnie niemal każda większa sieć sklepów posiada własną aplikację mobilną. Początkowo proste narzędzia z czasem przekształciły się w rozbudowane platformy, oferujące funkcje wykraczające daleko poza ich pierwotne założenia. Stały się cyfrowymi ekosystemami, których celem jest przywiązanie klienta poprzez kompleksową ofertę usług.
Żabka, jako pionier w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań handlowych, od dawna inwestuje w rozwój swojej aplikacji. Żappka, bo o niej mowa, to już nie tylko narzędzie do zbierania punktów i przeglądania ofert. Również znalazło się tam miejsce do zamawiania taksówek, korzystania z usług Żabka Nano czy grania w gry, czyli Żabu.
Podobnie jest z aplikacją Biedronki, która początkowo skupiała się na prostych funkcjach, takich jak przeglądanie gazetek i kuponów, a z czasem rozbudowała swoje opcje o zakupyonline, skanowanie produktów w sklepie czy program lojalnościowy Moja Biedronka, w ramach którego użytkownicy codziennie trzęsą telefonem z nadzieją, że w Shakeomacie pojawi się wymarzona promocja.
Lidl, choć nieco później, też dołączył do wyścigu technologicznego, szybko nadrabiając zaległości. Sworzył aplikację Lidl Plus. To prawdziwy kombajn, który łączy w sobie funkcje tradycyjnych gazetek, kuponów rabatowych, a także Lidl Pay – system płatności mobilnych. Aplikacja Lidla to także dostęp do historii zakupów, mapy sklepów oraz wielu innych funkcji. Jak wielu? Zaraz się przekonamy.
Nowy regulamin Lidl Plus to zapowiedź zmian
Już 5 marca 2025 roku w życie wchodzi nowy regulamin aplikacji Lidl Plus. Każdy użytkownik, który będzie chciał korzystać z aplikacji po tej dacie, będzie musiał zaakceptować jego warunki. Sam regulamin to 14 stron, delikatnie mówiąc, mało wciągającej lektury, ale można z niego wyciągnąć informacje o kilku nadchodzących funkcjach oraz o ładowarkach do samochodów, które niedawno pojawiły się przed wybranymi marketami.
E-Mobilność
W odpowiedzi na rosnącą popularność samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz na to, że pod niektóre sklepy trafiły już ładowarki elektryczne, Lidl wprowadza do swojej aplikacji funkcję E-Mobilność. Umożliwi ona klientom wygodne ładowanie swoich pojazdów na stacjach zlokalizowanych przy sklepach Lidl. Za pośrednictwem aplikacji użytkownicy będą mogli nie tylko zlokalizować najbliższą stację ładowania, ale również zarządzać procesem ładowania i dokonywać płatności za usługę.
Aby skorzystać z usługi, nie będzie trzeba dużo zrobić: będziesz musiał wyszukać stację na mapie w aplikacji lub zeskanować kod QR znajdujący się na stacji. Co ważne, do korzystania z E-Mobilności konieczne będzie posiadanie konta w aplikacji Lidl Plus oraz zarejestrowanej karty płatniczej w Lidl Pay. Płatność za usługę będzie realizowana wyłącznie bezgotówkowo za pomocą Lidl Pay.
W związku z wprowadzeniem usługi E-Mobilność Lidl wprowadza również mechanizm preautoryzacji. Przy każdorazowym skorzystaniu z usługi ładowania pojazdu z rachunku bankowego klienta zostanie pobrana kwota 100 zł tytułem preautoryzacji. Niewykorzystana część tej kwoty zostanie zwrócona na rachunek klienta w terminie do 3 dni roboczych od dnia skorzystania z usługi.
Scan&Go
Lidl Plus ma również wprowadzić (w najbliższym czasie?) funkcję Scan&Go, która ma na celu przyspieszenie i ułatwienie procesu zakupowego. Klienci będą mogli samodzielnie skanować produkty za pomocą swoich smartfonów podczas robienia zakupów, a następnie płacić za nie w aplikacji lub przy kasie samoobsługowej, omijając w ten sposób tradycyjne kolejki. Funkcja Scan&Go będzie dostępna w wybranych sklepach Lidl.
W ramach Usługi Użytkownik ma możliwość samodzielnego skanowania towarów umieszczanych w koszyku podczas zakupów („Scan&Go”). W sklepach oferujących usługę Scan&Go można skanować kody kreskowe/kody QR poszczególnych produktów za pomocą urządzenia mobilnego. Możesz użyć odpowiedniej funkcji wyszukiwania w Usłudze, aby dowiedzieć się, czy sklep Lidl w Twojej okolicy oferuje już funkcję Scan&Go.
Wprowadzenie funkcji Scan&Go wiąże się również z nowymi uprawnieniami dla pracowników sklepów. W celu zapewnienia prawidłowości procesu zakupowego pracownicy będą upoważnieni do przeprowadzania wyrywkowych kontroli zakupów dokonywanych za pomocą Scan&Go. Kontrole będą odbywać się w nieregularnych odstępach czasu i mogą obejmować sprawdzenie wszystkich lub tylko wybranych towarów. W przypadku wykrycia rozbieżności, klient będzie zobowiązany do dopłaty brakującej kwoty.
Ponadto, przy zakupie produktów z ograniczeniami wiekowymi, konieczna będzie weryfikacja wieku.
Przy zakupie towarów z ograniczeniami wiekowymi użytkownik zostanie poproszony o potwierdzenie swojego wieku u kasjera.
Uproszczenie zasad zwrotów
Lidl postanowił uprościć zasady zwrotu produktów przemysłowych zakupionych z wykorzystaniem aplikacji Lidl Plus. Klienci będą mogli dokonać zwrotu pełnowartościowego produktu w dowolnym sklepie stacjonarnym Lidl na terenie Polski w ciągu 30 dni od daty zakupu. Data zakupu będzie widoczna na dowodzie zakupu w aplikacji.
To może cię zaciekawić:
Kiedy Lidl Plus udostępni oficjalnie te funkcje?
Lidl nie podał jeszcze konkretnej daty wprowadzenia nowych funkcji do aplikacji Lidl Plus. Wprawdzie nowy regulamin, który wchodzi w życie 5 marca, dokładnie opisuje nowe funkcje, ale na ten moment pozostają one nieaktywne. Biorąc jednak pod uwagę, że informacje o planowanych zmianach pojawiały się już od jakiegoś czasu w sieci, można przypuszczać, że ich wdrożenie nastąpi już wkrótce. Oby, bo Scan&Go pozwoli ominąć zbyt długie kolejki.