REKLAMA

Sztuczność Instagrama wchodzi na nowy poziom. Wygenerujesz sobie profilowe?

Instagram testuje po kryjomu nową funkcję, która pozwala użytkownikom na szybkie i bezbolesne tworzenie zdjęcia profilowego. Choć określenie zdjęcia może być tu pewnym nadużyciem.

Sztuczność Instagrama wchodzi na nowy poziom. Wygenerujesz sobie profilowe?
REKLAMA

Generatywna sztuczna inteligencja nieuchronnie wkracza do Instagrama. Nic dziwnego, wszak właściciel usługi - firma Meta - poczynił ogromne inwestycje w badania nad GenAI oraz jej rozwój i oczekuje z tych inwestycji zwrotów.

Od czego się zacznie? Pozornie niegroźnie, bo od zdjęć profilowych. Użytkownik będzie bowiem miał możliwość wygenerowania takiego na podstawie zdjęcia wzorcowego lub tekstowego opisu. Nie trzeba nawet robić zdjęcia specjalnie na potrzeby tej sieci, wystarczy sobie wszystko wyklikać. Podobnie jak na TikToku czy Snapchacie, gdzie generowanie profilowych jest już dostępne.

REKLAMA

Meta prowadzi podobne testy również na Facebooku, ale póki co wewnętrznie i bez wyraźnych zamiarów celem prędkiego wdrożenia. Instagram ewidentnie ma skorzystać z tej technologii jako pierwszy - choć nie jest jasne czy znajdzie ona stosowne zainteresowanie wśród użytkowników. Jeżeli obrazki wygenerowane przez GenAI będą zbyt łatwe do rozpoznania, mogą odrzucać potencjalnych odbiorców. A może będzie odwrotnie i będą intrygować? Niezależnie od tego, ograniczenia tego narzędzia zapewne szybko dadzą o sobie znać.

Sprawdź też:

Profilowe na Instagramie rysowane przez AI

Na dziś odnaleziona w kodzie aplikacji funkcja zdaje się pozwalać wyłącznie na generowanie zdjęcia profilowego, a nie materiałów na posty. Nie ma jednak żadnego powodu, by nie używać do tego narzędzi zewnętrznych, takich jak Microsoft Designer czy Adobe Firefly. Instagram nie ma żadnej możliwości wykrycia generowanych obrazków i odróżniania ich od prawdziwych zdjęć bądź ilustracji. Nikt nie ma.

REKLAMA

Pozostaje się przekonać, jaki wpływ będzie miała generatywna rewolucja na media nastawione poniekąd na twórców. Instagram, choć aktualnie bardzo mocno inspiruje się TikTokiem, nadal zdaje się chcieć promować autentyczne treści, udane Rolki wideo i piękne zdjęcia. Czy te sztuczne i wygenerowane będą cieszyć się takim samym odbiorem? Na dziś nie ma jeszcze na to żadnych badań, a przynajmniej dostępnych publicznie. Mam jednak duże wątpliwości.

*Zdjęcie otwierające: Worawee Meepian / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA