Orange dogadał się z UOKiK. Możesz otrzymać zwrot pieniędzy
Jeśli jesteś w Orange, to jest szansa, że operator odda ci pieniądze. Nie każdy jednak może się ubiegać o zwrot.
UWAGA! Rozdajemy nowe sprzęty Samsunga! Weź od nas składane smartfony, zegarki i słuchawki
Decyzja o zwrocie środków jest podyktowana porozumieniem z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pomarańczowy operator dogadał się z UOKIK-iem w kwestii pobieranych opłat za utrzymanie numeru w sieci. Nie były to ogromne kwoty.
Orange i UOKiK się dogadali. Operator oddaje pieniądze
Na stronie internetowej Orange dotyczącej utrzymania numeru operator zawarł krótki komunikat informujący o zwrocie środków za utrzymanie numeru w sieci. W komunikacie czytamy, że opłata wynosiła 5 zł i była naliczana co każde 31 dni, podczas których numer był nieaktywny. Jak się okazuje, opłaty miały być naliczane w okresie od 4 kwietnia 2022 r. aż do 24 stycznia 2024. Mówimy zatem o nieco ponad 1,5 roku.
Interwencja urzędu sprawiła, że opłata za utrzymanie numeru w sieci nie jest uwzględniana. Ponadto klienci, którzy zostali nią obciążeni, mogą liczyć na zwrot. Warto zaznaczyć, że opłaty były pobierane wyłącznie od klientów na kartę, więc siłą rzeczy tylko "karciarze" mogą liczyć na zwrot.
Zwrot opłat zostanie przyznany na numery, które w dalszym ciągu są aktywne w ofercie na kartę. Jednocześnie osoby, które mają nowy numer (bo poprzedni został zdezaktywowany), a w dalszym ciągu są w Orange, mogą liczyć na zwrócone środki. Tyle że zwrot zostanie przyznany na nowy, aktywny numer. Analogiczna sprawa wygląda, gdy środki zostały pobrane z numeru, który później został przeniesiony na inną osobę.
Co jednak ważne, jeśli przenieśliśmy numer do innej oferty – np. abonamentu lub innej sieci, to obecnie nie ma możliwości dokonania zwrotu. Orange jednak pracuje nad taką opcją i jeśli się pojawi, to na pewno otrzymacie pieniądze.
Zwrot będzie przyznawany w formie doładowania na konto. Jeśli otrzymacie środki, to Orange wyśle wam też potwierdzenie SMS-em. Jak sprawdzić jaką kwotę operator nam zwrócił? To bardzo proste - wystarczy zalogować się do aplikacji Mój Orange lub na internetowe konto i przejść do zakładki "Wykaz połączeń".
Proces zwrotów rozpoczął się już teraz. Jako że środki są przyznawane w formie doładowania konta, to przyznane środki są ważne przez 60 dni od daty doładowania. Jeśli zrezygnowaliście z usług na kartę (dezaktywując numer), to w dalszym ciągu jest możliwość przelania pieniędzy na konto bankowe. Do tego będzie potrzebny jednak wniosek, który niestety nie jest darmowy.
Więcej o operatorach sieci komórkowych przeczytasz na Spider's Web: