REKLAMA

Ta decyzja może całkowicie odmienić branżę reklamową. Nadchodzą zmiany

Największa na świecie firma reklamowa podpisała z Google Cloud kontrakt na wykorzystanie Gemini w... praktycznie każdym aspekcie kampanii marketingowych. Już wkrótce Gemini może stworzyć od zera całą kampanię Coca-Coli, a następnie wskazać, gdzie i komu najlepiej ją pokazać.

Ta decyzja może całkowicie odmienić branżę reklamową. Nadchodzą zmiany
REKLAMA

Różne modele generatywnej sztucznej inteligencji posiadają różne zasady użytkowania, które zwykle uwzględniają potencjalne wykorzystanie komercyjne. Jednak w przypadku dużych koncernów zwykle najlepszym rozwiązaniem jest podpisanie konkretnej umowy regulującej (a przy okazji ułatwiającej) korzystanie z narzędzi AI.

Tego typu umowa została właśnie nawiązana pomiędzy Google Cloud i WPP. Jeżeli nazwa tego drugiego nic ci nie przypomina, to na pewno - nawet nie mając świadomości - wielokrotnie w życiu widziałeś twory tej firmy.

REKLAMA

WPP nawiązuje współpracę z Google Cloud. Twoje ulubione słodycze lub napoje wkrótce mogą być reklamowane przez AI

WPP plc to największy na świecie koncern z branży public relations, marketingu, reklamy i komunikacji. Firma w swojej ponad 50-letniej historii tworzyła kampanie dla takich marek jak Dell, Sprite, Johnson & Joson, Ford, Volkswagen, Nestle, L'Oreal czy Coca-Cola.

9 kwietnia WPP oficjalnie ogłosiło rozpoczęcie współpracy z Google Cloud, które ma "na nowo zdefiniować marketing" za pomocą modelu Gemini.

Łącząc dogłębną wiedzę Google w zakresie analizy danych, technologii generatywnej sztucznej inteligencji (gen AI) i cyberbezpieczeństwa z kompleksowymi możliwościami marketingowymi WPP, globalną skalą kreatywną i zrozumieniem marek swoich klientów, partnerstwo to ma na celu wprowadzenie radykalnej zmiany w wydajności i skuteczności marketingu.

Czytamy w oświadczeniu WPP plc

Jak informuje samo WPP, firma będzie wykorzystywać AI do tworzenia "specyficznych dla marek i produktów" treści, ale także do uzyskania lepszego wglądu w grupę docelowych odbiorców i "optymalizacji kampanii".

Generatywna AI (a konkretnie model Gemini 1.5 Pro, który WPP wymienia z nazwy) będzie tworzyć scenariusze treści wideo oraz zdjęcia produktowe. W przypadku wideo WPP będzie współpracować także z firmą ElevenLabs, której technologia będzie "generować realistyczny głos narracji".

W teorii generatywna AI Google będzie odpowiedzialna zarówno za tworzenie obrazów, które wykorzystywane są w kampaniach reklamowych (różnego rodzaju bannery i nie tylko), animowanych spotów reklamowych, jak i ocenianie finalnej grupy odbiorców i przygotowywania strategii. WPP nie wymienia z nazwy, które konkretnie współpracujące z nią marki będą korzystać z generatywnej AI, Jednakże biorąc pod uwagę ilość klientów firmy, możemy się spodziewać, że reklamy wygenerowane z pomocą Gemini wkrótce trafią na nasze ekrany.

Więcej ciekawostek na temat Coca-Coli:

REKLAMA

Zdjęcie główne: MikeDotta / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA