REKLAMA

Masz czas do końca wakacji, by znajomi obejrzeli coś na VOD. Potem ban

Usługa Disney+ idzie w ślady Netflixa i nie będzie już tolerować osób, które udostępniają swoje konta znajomym. Prezes Disneya odniósł się do problemu dość bezpośrednio, zapowiedział też konkretne zmiany dla użytkowników i czas ich wprowadzenia.

Disney+ w Polsce. Telefon i pierwsze starcie z obsługą klienta
REKLAMA

Disney+, podobnie jak znaczna część konkurencji na rynku VOD, pozwala na tworzenie kilku profili w ramach jednego konta. Dzięki temu różni członkowie gospodarstwa domowego mogą mieć swoje listy odtwarzania i rekomendacje, zależne od ich indywidualnego gustu. Nie jest też tajemnicą, że ten mechanizm ten bywa nadużywany przez użytkowników - członkowie rodziny to często korzystający ze wspólnego konta znajomi, zrzucający się wspólnie na abonament na usługę.

REKLAMA

Prezes Disneya, Bob Iger, odniósł się do sytuacji w wywiadzie udzielonym dla CNBC. Odniósł się do Netflixa, który jako pierwszy rozpoczął aktywną walkę z łamaniem w powyżej opisany sposób regulaminu i zapowiedział, że na Disney+ w najbliższych miesiącach również szykują się zmiany. Ewidentnie mocno Netflixem inspirowane.

Disney+ i współdzielenie konta. Od września będzie problem, a dla niektórych jeszcze wcześniej

Jak zapowiada prezes, mechanizmy mające utrudniać współdzielenie kont zostaną wdrożone na Disney+ w czerwcu w wybranych krajach (pan Iger nie był uprzejmy doprecyzować w których), zaś we wrześniu już na całym świecie. Osoby, które korzystają z cudzego konta, będą początkowo miały wyświetlany monit w aplikacji z informacją o konieczności założenia dodatkowego konta za dodatkową opłatą. Podobnie jak na Netfliksie, początkowo pomijalny z poziomu interfejsu monit po kilku razach zablokuje dalszą możliwość oglądania treści.

Czytaj też:

Szczegóły, dokładne daty i konkretne kontrolki w interfejsie związane z powyższą planszą mają być zaprezentowane w odpowiednim terminie. Sam Disney+ jest pewnym rozczarowaniem dla operującej nim korporacji. Zarząd Disneya spodziewa się, że usługa stanie się zyskowna dopiero w czwartym kwartale fiskalnym 2024 r. Wcześniej Disney zgłosił 4 mld dol. strat operacyjnych w swoim segmencie bezpośrednio do konsumenta (DTC) przez ostatnie 12 miesięcy, z czego większość przypada na Disney+. Firma planuje zwiększyć przychody poprzez wprowadzenie znaczącej podwyżki cen w grudniu oraz dodanie wersji usługi z reklamami.

*Ilustracja otwierajaca: Worawee Meepian/shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA