Kapitalna nowość w Google Maps. Nie będzie trzeba korzystać z innych aplikacji
Już teraz bez wychodzenia z domu i za pomocą kilku kliknięć można dowiedzieć się sporo o danej firmie. Google chce przyspieszyć ten proces, czyniąc z Map hub dla mediów społecznościowych przedsiębiorstw.
Obecnie za pomocą Map Google można dowiedzieć się wszystkiego o siedzibie dowolnej firmy - jej adresie, godzinach otwarcia czy wyglądzie budynku. W przypadku przedsiębiorstw usługowych możemy także podejrzeć zakres świadczonych przez nich usług i oferowane produkty (lub usługi).
Teraz Google dorzuca do tego zbioru informacje ze społecznościówek danej firmy.
Google Maps będzie wyświetlać podgląd postów z sociali
Jak informuje serwis Search Engine Journal, Google po cichu wdrożył do Map Google funkcje dodawania listy mediów społecznościowych danej firmy.
Już od kilku lat przedsiębiorcy mają możliwość umieszczania w Profilu swojej firmy w Google Maps linków do mediów społecznościowych (Facebooka, Instagrama, LinkedIn, Pinteresta, TikToka, X - dawnego Twittera oraz YouTube). Dotychczas owe media społecznościowe były wyświetlane jako lista linków zarówno w Mapach Google, jak i w wyszukiwarce Google po wyszukaniu danego przedsiębiorstwa.
Teraz, oprócz listy linków, możliwym będzie bezpośrednie podejrzenie ostatnich publikacji z podlinkowanych w Mapach mediów społecznościowych.
Google opublikował szczegółowe instrukcje dotyczące formatowania linków do mediów społecznościowych w profilach firm. Zarządzający nimi poprzez centrum pomocy mogą również znaleźć informacje na temat dodawania, edytowania i usuwania linków do mediów społecznościowych.
Obecnie możliwość wyświetlania postów z social mediów jest ograniczona regionalnie i - oprócz tego - dostępna jedynie dla wąskiej grupy użytkowników (właścicieli profili firm). Google nie podało informacji co do globalnej dostępności funkcji.
Więcej na temat Google Maps (Map Google):