Koleo zrobiło pasażerom prezent. Kupowanie biletów nie może być już wygodniejsze
Graficzna rezerwacja miejsc to jedna z najlepszych nowości, jaką wdrożyło PKP Intercity w sprzedaży biletów. Przewoźnik nie trzyma jej jednak tylko dla siebie i teraz nowością chwali się Koleo.

Koleo, które obchodzi swoje 8. urodziny, zrobiło niespodziankę użytkownikom. Od dziś dostępna jest graficzna rezerwacja miejsc na pociągi PKP Intercity.
Zaraz, ale w Koleo już była graficzna rezerwacja miejsc
Owszem, została wprowadzona pod koniec grudnia. Dotyczyło to jednak internetowej wersji. Wówczas poinformowano, że opcja w aplikacjach na Androidzie oraz iOS dostępna będzie „wkrótce”. Teraz wiemy, że oznaczało to właśnie 1 marca 2024 r.
Wybieranie miejsca ze schematu jest bardzo proste i naturalne. Jak zwykle wyszukujemy interesujące nas połączenie, wybieramy konkretny pociąg, a potem w opcji „brak preferencji miejsca” przechodzimy do graficznego przedstawienia składu.

I to detal, ale Koleo w bardziej efektowny sposób pokazuje, czym będziemy jechać:

Tak to wygląda w aplikacji PKP Intercity:

Skoro graficzna rezerwacja miejsc w pełni funkcjonuje już zarówno na stronach i w aplikacjach PKP Intercity oraz Koleo, teraz czekamy tylko na wdrożenie tej opcji w Jakdojade. Od grudnia 2023 r. można kupować bilety bezpośrednio w programie – a nie jak wcześniej będąc przenoszonym na stronę przewoźnika – ale wciąż brakuje graficznej rezerwacji ze schematu.
Łatwość, z jaką możemy kupić dziś bilety w sieci, przekłada się na popularność tej formy sprzedaży. Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity, poinformował niedawno, że udział kanałów zdalnych (czyli internet i aplikacje mobilne) wynosi już 78 proc. całej sprzedaży całego przewoźnika. W styczniu 2023 r. było to niecałe 73 proc.
Na Spider's Web piszemy o zmianach na kolei:
zdjęcie główne: Grand Warszawski / Shutterstock