Wszystko.pl się skończyło. Niedoszły rywal Allegro nie wytrzymał
Plany były ambitne. Sprytne podejście do sprzedających, potężny inwestor w postaci Comarchu, chwytliwa nazwa. Wszystko.pl nie doczeka się jednak nawet pierwszych urodzin.
Wszystko.pl miał być konkurentem dla Allegro, Amazona czy chińskich platform dobrze radzących sobie na polskim rynku. Kiedy sklep wystartował w czerwcu 2023 r. na dzień dobry zarejestrowanych było ponad 11 tys. sprzedawców, w tym tak znane marki jak Bielenda, Krosno, Trefl, BAT PSB czy Homla.
Comarch miał ciekawy pomysł
Poza nazwą (przyznacie, że „u nas kupisz wszystko” to dobre hasło i biorąc pod uwagę liczbę sprzedawców bardziej adekwatne niż „wszystko za 2 zł” znane z polskich ulic) Comarch chciał wykorzystać fakt, że korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty. Dlatego wszystko.pl szczyciło się zasadą działania pod tytułem „zero prowizji”. Sprzedawcy mogli liczyć na m.in. 0 proc. prowizji od sprzedaży, brak opłat za wystawienie ofert czy utrzymanie konta, a także inne korzyści, takie jak "integracje z Comarch ERP, BaseLinker, Open API oraz indywidualnego opiekuna klienta".
Wszystko.pl zadebiutowało na rynku w formie MVP (minimum viable product). Oznaczało to, że portal na początku posiadał tylko najważniejsze elementy, np. kategorie, opcje płatności i dostawy, a dopiero w trakcie jego obecności na rynku miał być rozwijany o kolejne funkcje. Już jednak wiadomo, że wszystko.pl nie zdąży rozwinąć skrzydeł w całości.
Koniec wszystko.pl
W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci – poinformowano.
Stworzona w ramach projektu technologia zostanie wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch. Portfel zamówień na rok 2024 w zakresie rozwiązań ERP posiada bardzo wysoką wartość. Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce.
- poinformował Comarch w komunikacie.
Przypomnijmy, że 17 grudnia 2023 r. zmarł Janusz Filipiak, założyciel Comarchu i jego prezes.
Więcej o sklepach internetowych przeczytasz na Spider's Web: