Wszystko.pl się skończyło. Niedoszły rywal Allegro nie wytrzymał
Plany były ambitne. Sprytne podejście do sprzedających, potężny inwestor w postaci Comarchu, chwytliwa nazwa. Wszystko.pl nie doczeka się jednak nawet pierwszych urodzin.
![Wszystko.pl](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2023%2F09%2Fwszystko-pl-1.jpeg&w=1200&q=75)
Wszystko.pl miał być konkurentem dla Allegro, Amazona czy chińskich platform dobrze radzących sobie na polskim rynku. Kiedy sklep wystartował w czerwcu 2023 r. na dzień dobry zarejestrowanych było ponad 11 tys. sprzedawców, w tym tak znane marki jak Bielenda, Krosno, Trefl, BAT PSB czy Homla.
Comarch miał ciekawy pomysł
Poza nazwą (przyznacie, że „u nas kupisz wszystko” to dobre hasło i biorąc pod uwagę liczbę sprzedawców bardziej adekwatne niż „wszystko za 2 zł” znane z polskich ulic) Comarch chciał wykorzystać fakt, że korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty. Dlatego wszystko.pl szczyciło się zasadą działania pod tytułem „zero prowizji”. Sprzedawcy mogli liczyć na m.in. 0 proc. prowizji od sprzedaży, brak opłat za wystawienie ofert czy utrzymanie konta, a także inne korzyści, takie jak "integracje z Comarch ERP, BaseLinker, Open API oraz indywidualnego opiekuna klienta".
Wszystko.pl zadebiutowało na rynku w formie MVP (minimum viable product). Oznaczało to, że portal na początku posiadał tylko najważniejsze elementy, np. kategorie, opcje płatności i dostawy, a dopiero w trakcie jego obecności na rynku miał być rozwijany o kolejne funkcje. Już jednak wiadomo, że wszystko.pl nie zdąży rozwinąć skrzydeł w całości.
Koniec wszystko.pl
W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci – poinformowano.
Stworzona w ramach projektu technologia zostanie wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch. Portfel zamówień na rok 2024 w zakresie rozwiązań ERP posiada bardzo wysoką wartość. Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce.
- poinformował Comarch w komunikacie.
Przypomnijmy, że 17 grudnia 2023 r. zmarł Janusz Filipiak, założyciel Comarchu i jego prezes.
Więcej o sklepach internetowych przeczytasz na Spider's Web: