REKLAMA

Wszystko.pl chce konkurować z Allegro. Wabi brakiem prowizji

Jak pokonać Allegro? Comarch chce z portalem Wszystko.pl konkurować i z Allegro, ale i Amazonem! W jaki sposób? Na start jest kilka dobrych informacji dla sprzedających.

31.05.2023 14.12
Wszystko.pl
REKLAMA

Wszyscy wiemy, że w Polsce istnieje gigant e-commerce - Allegro, chociaż Amazon sukcesywnie zmniejsza dystans między nimi. Shopee, które również próbowało swoich sił, pożegnaliśmy na początku tego roku.

Teraz polska firma znana z branży IT chce rzucić rękawicę naszym gigantom.

REKLAMA

Wszystko.pl jako odpowiedź na Allegro

Przez ostatnie miesiące słyszeliśmy przelotne informacje o nowej platformie sprzedażowej od Comarchu. Początkowo planowano jej uruchomienie na początku 2023 roku, ale ostatecznie jej start nastąpi 29 czerwca.

O co chodzi w tym wszystkim? Wszystko.pl będzie platformą, na której partnerzy będą mogli sprzedawać swoje produkty, a konsumenci je kupować. To po prostu standardowa platforma - nic rewolucyjnego. Na portalu zarejestrowało się już ponad 11 tysięcy sprzedawców, w tym znane marki, takie jak Bielenda, Krosno, Trefl, BAT PSB czy Homla.

Po oficjalnym starcie Wszystko.pl chce mieć milion pozycji dostępnych dla klientów. Milion. Dodatkowo też, po uruchomieniu platformy, planowane jest wprowadzenie dedykowanej aplikacji do zakupów.

Przeczytaj także:

Jak Wszystko.pl zamierza zarabiać?

Główną zasadą działania jest "zero prowizji", jak ogłosił prezes Comarch, Janusz Filipiak. Wszystko.pl chce wykorzystać fakt, że dostawcy korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty i konkurencję z Allegro. Serwis ma generować przychody między innymi z reklam. Więcej szczegółów na temat planów zarabiania nie zostały jeszcze ujawnione.

REKLAMA

Sprzedawcy na platformie mogą liczyć na m.in. 0 proc. prowizji od sprzedaży, brak opłat za wystawienie ofert czy utrzymanie konta, a także inne korzyści, takie jak "integracje z Comarch ERP, BaseLinker, Open API oraz indywidualnego opiekuna klienta".

Firma wydaje się być realistyczna co do swoich możliwości, ponieważ dyrektorka Wszystko.pl, Mariola Barzyk-Libura, stwierdziła, że portal nie zamierza zdominować rynku w ciągu zaledwie kilku miesięcy, a ich celem jest budowanie zaufania sprzedawców i klientów oraz regularne umacnianie pozycji w e-commerce.

Czy im się uda?

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA