REKLAMA

Taki będzie Xbox nowej generacji. Już wiadomo, że warto na niego czekać

Następna generacja konsol Xbox właśnie wyciekła. Choć będziemy musieli poczekać, to zapowiada się coś wyjątkowego. Powraca AMD, a Microsoft ma zamiar wydać konsolę przed PS6.

Nowy Xbox 10. generacji wyciekł
REKLAMA

Wyciek odsłonił odświeżonego Xboksa Series X, który z pewnością nie przypadnie do gustu miłośnikom stacji dysków. Ponadto, dostaniemy kontroler. Teraz przyszedł czas na informacje o następnej generacji konsol Xbox, która pojawi się za kilka lat:

REKLAMA

Następna generacja Xboksów: AMD, połączenie z siecią - i koniec z dyskami

Nadchodząca, dziesiąta generacja konsol zapowiada się obiecująco. Według przecieku, piąta generacja konsol Xbox ma trafić na rynek w 2028 roku. Choć obecnie znajduje się w fazie rozwoju, już teraz przeciek ujawnił kilka kluczowych cech.

Więcej o planach Microsoftu? Sprawdźcie pozostałe newsy na Spider's Web:

Mimo braku nazwy kodowej, podjęto ważne decyzje dotyczące projektu. Microsoft rozważa dwa rodzaje procesorów: ARM64 lub x64, z wariantem x64 opartym na AMD Zen 6. Za to GPU będzie realizowane we współpracy z AMD i potencjalnie wykorzysta architekturę nowej generacji RDNA 5 (Navi 5), gdzie AMD pozostaje głównym dostawcą rozwiązań graficznych.

Jest też spora szansa, że Xbox zrezygnuje całkowicie z napędu, chociaż to pozostaje w sferze domysłów. Za to refresh Xboksa Series X ma być konsolą digital only.

Słowa kluczowe: SI i hybrydowe doznania

Kluczowym elementem konsoli ma być jednostka NPU (Neural Processing Unit), odpowiedzialna za zarządzanie zadaniem uczenia maszynowego oraz związanymi z nim zadaniami z obszaru sztucznej inteligencji.

Ponadto, Microsoft planuje dalszy rozwój grafiki, ray tracing nowej generacji, dynamiczne oświetlenie globalne, optymalizację renderowania mikropolygonów oraz technologię Super Resolution opartą na uczeniu maszynowym.

Microsoft przedstawia swoją wizję zaawansowanej hybrydowej platformy gamingowej przyszłości, która ma połączyć zdolności lokalnego sprzętu z technologią chmury, by dostarczać immersyjne doświadczenia w grach.

REKLAMA

Jak zauważył serwis The Verge, ta koncepcja, znana jako "Cohesive Hybrid Compute", ma na celu umożliwienie płynnej rozgrywki na różnych urządzeniach. Firma opracowała harmonogram, który zakłada projektowanie sprzętu od 2024 roku oraz wprowadzenie pierwszych hybrydowych gier w chmurze w okresie od 2024 do 2026 roku. Dokumenty podkreślają także kluczową rolę nowego kontrolera w tej strategii, mając na celu stworzenie jednolitego doświadczenia w grach na różnych urządzeniach.

Następna generacja może być oparta nawet na ARM64, co byłoby nader interesujące ze względu na wydajność.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA