No Man's Sky trafiła na komputery Apple. Granie na Macu staje się możliwe
Firma Hello Games stojąca za No Man's Sky postanowiła dziś zapowiedzieć, że gra wreszcie trafia na kolejną platformę. Produkcja jest już dostępna dla posiadaczy komputerów Apple z systemem macOS.
Wow. Wszystko wskazuje na to, że coraz więcej twórców gier chce, aby ich tytuły trafiały nie tylko na komputery z systemem Windows, ale także dla osób, które dysponują komputerami Apple.
Na ubiegłorocznym WWDC 2022 zaprezentowano Resident Evil Village na makach, a także ogłoszono nadejście No Man's Sky. Już w następny poniedziałek nadchodzi kolejne WWDC, a gra jest już dostępna do pobrania.
No Man's Sky trafia na komputery Apple
Na oficjalnym kanale YouTube Hello Games pojawiła się zapowiedź No Man's Sky na komputerach Mac od Apple. Trailer trwa zaledwie 31 sekund, ale dowiadujemy się dzięki niemu kilku ciekawych rzeczy - m.in. technologii, które zostały wykorzystane, aby zoptymalizować tytuł pod sprzęt z jabłkiem.
Twórcy bezpośrednio współpracowali z Apple i użyli API Metal 3 oraz kilku innych funkcji - m.in. technologii MetalFX bazującej na połączeniu technik skalowania przestrzennego i czasowego. Rozwiązanie nieco przypomina AMD FSR 2.0 i jego zasada działania jest taka sama, sprzęt ma wyrenderować obraz w niższej rozdzielczości, a następnie ulepszyć go do rozdzielczości natywnej monitora (ekranu laptopa).
A to pozwoli na uzyskanie jeszcze lepszej wydajności na komputerach Apple. Warto zaznaczyć, że No Man's Sky w wersji na Mac działa zarówno na sprzętach z układami Apple Silicon (serie M1, M2), jak i na starszych urządzeniach opartych na procesorze Intel Core (zalecany jest co najmniej i5).
Najważniejsze jest w tym, że nie nie ma potrzeby kupować gry, a posiadacze tytułu na Steamie mogą już bez problemu ją uruchomić. Co więcej, dla graczy na komputerach Mac dostępna jest funkcja crossplay, co oznacza, że ci mogą cieszyć się rozgrywką razem z korzystającymi z Xboxa, PlayStation, czy Windowsa.
Granie na maku jest coraz bardziej możliwe. A będzie tylko lepiej
Technologie Metal 3 wraz z MetalFX wprowadziły poważne podwaliny do grania na maku. Nawet ostatnio Unreal Engine 5.2 zyskał funkcje natywnego wsparcia układów Apple Silicon. I nawet polscy twórcy gier - Bloober Team niedawno ogłosili, że ich Layers of Fear 2023 będzie dostępne na komputerach Mac.
Jeśli tak dalej pójdzie, w przyszłości może być tylko lepiej w kwestii grania na makach.