Nie chcesz dużo płacić - musisz oglądać reklamy. Netflix ze zmianami
Netflix w niektórych krajach zdecydował się na dodanie reklam do swojego planu. Coś za coś, przynajmniej wtedy subskrypcja stała się o wiele tańsza. Tylko zawsze obok planu z reklamami był taki sam, odrobinę droższy, bez nich. Co się ostatnio wydarzyło?
Netflix swoimi ostatnimi zmianami wkurzył niektórych użytkowników. Sami wiecie dobrze, że chodzi o zmiany w darmowym udostępnianiu kont innym znajomym czy członkom rodziny, którzy nie mieszkają z nami.
Wszystko fajnie, ale jest też inna strona, o której w Polsce jeszcze się tyle nie mówi - Netflix z reklamami. To już jest fakt, i w niektórych krajach już zastępuje najtańsze wersje subskrypcji.
Netflix z reklamami jako jedyna najtańsza opcja
W Kanadzie Netflix po kryjomu zakończył swoją podstawową subskrypcję za 9,99 dolarów kanadyjskich miesięcznie dla nowych subskrybentów. To upraszcza oferty - ale też tworzy sporą różnicę, jak zauważył portal TechCrunch.
Standardowa subskrypcja z reklamami rozpoczyna się od 5,99 dolarów kanadyjskich miesięcznie, podczas gdy opcja Standardowa, bez reklam i z możliwością pobierania filmów, kosztuje 16,99 dolarów kanadyjskich na miesiąc. Zauważcie to: prawie trzy miesiące subskrypcji w cenie jednego miesiąca bez reklam. To brzmi jak plan.
Subskrypcja Basic, ograniczona do rozdzielczości 720p i jednoczesnego oglądania na jednym urządzeniu, pozostanie dostępna tylko dla obecnych subskrybentów. Jeżeli ktoś zrezygnuje, robi "pa pa" tańszej opcji na zawsze.
Ma to jakieś swoje plusy. Dzięki temu zniknęła opcja oglądania Netfliksa w HD. Tylko Full HD dla każdego, większość filmów i seriali - i to wszystko za prawie jedną trzecią ceny standardowej subskrypcji bez reklam.
Przeczytaj także:
Netflix z reklamami jeszcze nie jest w Polsce
Platforma udostępniła testowo subskrypcję z reklamami m.in. w Kanadzie w 2022 roku. Za o wiele niższą miesięczną opłatę, użytkownicy otrzymują tę samą jakość Full HD - ale z odrobinę mniejszą biblioteką treści, oraz z reklamami przed i w trakcie oglądania materiałów.
Jeżeli chodzi o Polskę, Netflix mógłby wprowadzić taki plan z reklamami, ale najwcześniej pod koniec 2023 roku. Czyli dla nas jeszcze pozostała chwila bez przemyśleń pt. "wybrać tańszą subskrypcję, czy może zaszaleć?".