W PKP wreszcie jak w samolocie
Niby graficzna rezerwacja miejsc w pociągach PKP Intercity nie jest nowością, ale przewoźnik wdraża ją nie po kolei. Na przykład wiele wagonowych składów musiało czekać na nią do dziś. Sprawdźcie, czy wasz pociąg załapał się na nowość.
Najpierw graficzna rezerwacja miejsc - czyli najwygodniejsza, bo wystarczy kliknąć w obrazek - dostępna była wyłącznie na stronie internetowej. I to dla spalinowych i elektrycznych pociągów, ze stałą liczbą miejsc. Dopiero niedawno opcja pojawiła się w aplikacji, a teraz PKP Intercity rozszerza pilotaż graficznej rezerwacji miejsc o wybrane składy wagonowe kategorii IC.
Jest to trochę pogmatwane, ale w skrócie chodzi o to, że nie w każdym pociągu można było rezerwować miejsce z graficznego schematu, a teraz się to zmienia.
Nowe składy to:
- IC 4850/1 – 8450/1 Fregata;
- IC 19130/1 – 91130/1 Zosia;
- IC 3514/5 - 5314/5 Artus;
- IC 1510/1 – 5110/1 Słowiniec;
- IC 6504/5 – 5604/5 Mieszko;
- IC 1650/1 – 6150/1 Śnieżka;
- IC 37000/1 (56) – 73000/1 (57) Wawel;
- IC 57000/1 (58) – 75000/1 (59) Gedania;
- IC 12100/1 – 21100/1 Chełmianin;
- IC 25100/1 – 52100/1 Kujawiak;
- IC 38100/1 - 83100/1 Górski;
- IC 36100/1 - 63100/1 Boznańska.
Tym razem nowość dostępna jest od razu zarówno na stronie internetowej Intercity, jak i w aplikacji służącej do zakupu biletów.
Dlaczego nie udało się zrobić tego od razu?
Przewoźnik tłumaczy, że wprowadzenie graficznej rezerwacji miejsc w składach wagonowych jest dużym wyzwaniem, ponieważ pociągi tego typu w okolicy świąt czy w sezonie letnim są wydłużane dodatkowymi wagonami wraz ze wzrostem frekwencji. Ponadto eksploatowane są różne typy wagonów.
Spółka zapowiada, że wszystkie pociągi mają zostać objęte systemem graficznej rezerwacji miejsc do końca bieżącego roku.
- Rozszerzamy wdrożenie pilotażowe graficznej rezerwacji miejsc w składach wagonowych o kolejne połączenia. Po składach EIC nastał czas na pociągi jeżdżące w kategorii IC. Tym samym realizując naszą strategię rozwoju inwestujemy nie tylko w tabor i infrastrukturą, lecz także w rozwiązania technologiczne, które przyczyniają się do zwiększenia komfortu podróży. To nie tylko graficzna rezerwacja miejsc, lecz także nowe systemy sprzedaży, rozbudowa kanałów zdalnych sprzedaży czy rozwijana w oparciu o feedback użytkowników nowoczesna aplikacja - mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Ta rozbudowa kanałów, o której wspomina członek zarządu spółki, to choćby możliwość zakupu biletu na Orlenie. Niektórym może wydawać się to trochę absurdalne, ale niestety wiele kas na dworcach zostało zamkniętych. Przewoźnik podkreśla, że coraz więcej osób przerzuca się na cyfrowe kanały sprzedaży – bo i jakie ma wyjście? – ale nie dla każdego to idealna opcja. A teraz idąc na dworzec wystarczy po drodze zahaczyć o stację.
zdjęcie główne: Longfin Media/shutterstock.com