REKLAMA
  1. Spider's Web
  2. Technologie /
  3. Poradniki
  4. Social media /
  5. Social Media - Poradniki

Jak zdobyć followersów na Instagramie? Jak rozwinąć IG? Poradnik

Prowadzisz działalność biznesową, chcesz podzielić się ze światem swoim hobby lub chcesz zostać influencerem, ale nie wiesz, jak rozwinąć Instagram i jak zdobyć followersów? W 6 prostych krokach przeprowadzimy cię przez podstawy prowadzenia dobrego instagramowego konta. Ten poradnik jest dla ciebie.

11.03.2023
21:17
Instagram
REKLAMA

Niedoświadczeni użytkownicy Instagrama często wspomagają widoczność swoich postów płatną promocją. Nie jest to jednak konieczne, aby móc docierać do coraz większego grona odbiorców. Co więcej, ważniejsze od zdobycia followersów jest zatrzymanie ich na profilu na dłużej, zbudowanie aktywnej społeczności i zrozumienie jej potrzeb, a także tworzenie treści, które ułatwią interakcje.

REKLAMA

Jak zdobyć followersów na Instagramie? Poradnik w sześciu krokach

Ale nie taki Instagram straszny! Dostępne opcje i narzędzia są intuicyjne i łatwe w obsłudze. W sześciu prostych krokach przeprowadzimy cię przez podstawy prowadzenia dobrego instagramowego konta. Dzięki naszym radom rozwiniesz swój profil na IG.

1. Treści i grafiki na IG

Pierwszym i najważniejszym punktem jest odpowiedni dobór grafik i treści do followersów, których chcesz zdobyć na Instagramie. Zupełnie innych treści będzie wymagała osoba interesująca się zielarstwem a innych szukająca profilu, na którym może się dowiedzieć, jak samemu naprawić samochód. Aby trafić do wymarzonego odbiorcy, należy zadać sobie następujące pytania:

  • Kim jest mój potencjalny followers?
  • Co mogę mu zaoferować?
  • Co wyróżnia mnie na tle innych?
  • Czego potrzebuje mój odbiorca?

Podobnie jest z grafikami i zdjęciami, które są udostępniane na profilu. Muszą być ze sobą spójne i zachowywać walory estetyczne. Nie potrzebujesz do tego studiów graficznych. Z pomocą przychodzą proste w obsłudze i intuicyjne internetowe usługi do obróbki grafik, takie jak Canva czy Creative Fabrica.

Są także zasady, dzięki którym dowiesz się, kiedy najlepiej wstawić zdjęcie na Instagrama. Jest duże prawdopodobieństwo, że lepsze wyniki uzyskasz, gdy dodasz post w pierwsze trzy dni tygodnia, w godzinach od 7:00 do 8:00 rano. To czas, kiedy ludzie podróżują do pracy i szkoły, a w międzyczasie przeglądają ulubione serwisy społecznościowe. Kolejny dobry okres do postowania na Instagramie jest pomiędzy 11:00 a 12:00. Potem zostaje wieczór - czas pomiędzy 20:00 a 22:00. Wtedy najłatwiej jest złapać kontakt z obserwatorami i stworzyć zaangażowaną społeczność.

Przeczytaj także:

2. Tworzenie zaangażowanej społeczności followersów na Instagramie

Zdobycie followersów na Instagramie nie jest jedynym zadaniem, jakie czeka cię przy prowadzeniu social mediów. Trzeba ich jeszcze zatrzymać na profilu, dlatego ważne jest budowanie zaangażowanej społeczności.

Możesz wykorzystać do tego metodę CTA (Call To Action - wezwanie do działania). Zastanów się, co chcesz uzyskać. Czy nakłonić obserwujących do dyskusji, zdobyć więcej polubień pod postami, a może zwiększyć liczbę osób odwiedzających twoją stronę? Wszystko, co chcemy przekazać, należy wyrazić wprost. Mogą to być wezwania bezpośrednie, np. „Kliknij, aby dowiedzieć się więcej” lub wplecione w treść posta „Czy wam także się to zdarzyło?”.

Kolejnym dobrym narzędziem do wypromowania konta na Instagramie jest tworzenie relacji na żywo. Twórca może w łatwy sposób na żywo zapoznać się ze swoimi followersami, pokazać się i odpowiedzieć bezpośrednio na pytania.

3. Co dodatkowego mogę zaoferować?

Zatrzymanie obserwatorów na profilu nie jest prostą sprawą, można ich jednak przekonać, by z nami zostali oferując materiały dodatkowe. Tutaj najlepiej dać się ponieść fantazji, bo materiały dodatkowe zależą od tematyki, w jakiej prowadzony jest instagramowy profil. Na przykład profil szkoły językowej może udostępnić zestaw 100 fiszek do wydrukowania, gabinet psychoterapii dziecięcej udostępnić jedną z bajek terapeutycznych w formie elektronicznej, sklep ze sprzętem elektronicznym krótkie filmiki dotyczące prostych napraw lub nowinek.

Zostałeś dodany do obserwowanych ze względu na to, co możesz dać wartościowego. Ważne, by odbiorca miał poczucie, że na twoim profilu na Instagramie jest coś więcej do zaoferowania niż same posty i rolki.

Jak zwiększyć liczbę followersów na Instagramie?

4. Reelsy

Inaczej nazywane także rolkami to opcja dodana przez Instagram w 2021 roku. Są to krótkie filmiki (około 60 sekund), na wzór tych z Tiktoka oraz YouTube Shorts. Dzięki tej opcji twórca ma szansę na dotarcie do większej grupy odbiorców, ponieważ filmy są widoczne także u osób, które jeszcze nas nie obserwują.

Aby zrobić ciekawą rolkę dobrze jest podążać za trendami, które mogą zmieniać się z dnia na dzień. Oczywiście dobrze będzie tworzyć rolki zgodnie z tematyką profilu, który prowadzisz.

5. Połączenie Instagrama z innymi Social Mediami

Aby zdobywać coraz więcej followersów na Instagramie, możesz połączyć swój profil z kontami na innych kanałach, takich jak Facebook, Youtube, Linkedin, Tiktok, czy Pinterest.

Ten ostatni może wydawać się trywialny, ale dzięki odpowiednio dobranym grafikom, hasztagom i linkowi do twojego Instagrama, zostaniesz łatwo zauważony przez ludzi szukających inspiracji w serwisie Pinterest, który oferuje przede wszystkim zdjęcia, najczęściej bez rozbudowanych opisów tekstowych.

REKLAMA

6. Płatna reklama

Warto też zainwestować w płatną reklamę dedykowaną dla profili profesjonalnych. Z jej pomocą łatwo dotrzesz do odbiorców, którzy są zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Decydując się na płatną reklamę, możesz ustawić budżet, jakim dysponujesz, zainteresowania osób, którym chcesz się pokazać, a także zasięg - do ilu profili powinien dotrzeć reklamowy post i w jakim obszarze geograficznym.

Płatna reklama na Instagramie nie jest koniecznością, jest narzędziem wspomagającym, a żeby zdobyć i zatrzymać followersów najwięcej pracy trzeba włożyć w tworzenie postów i dobrego kontaktu z odbiorcami.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA