Nie siadają do wigilii, bo naprawiają Cyberpunka. Łatka 1.06 poprawia stabilność i usuwa irytujący błąd
Prawdopodobnie najbardziej dotkliwą z usterek Cyberpunka 2077 była ta związana z zapisanymi stanami gry. Te mogły ulec nieodwracalnemu uszkodzeniu nie z winy gracza. Wersja 1.06 usuwa ten problem.
Kilkadziesiąt godzin zabawy. Mnóstwo czasu spędzonego nad wyborem odpowiedniej ścieżki fabularnej. Setki wytworzonych przedmiotów. Wtem: error. Gra mówi, że zapisany stan gry jest uszkodzony. Możesz wczytać starszy – jeżeli go masz – lub zacząć całą przygodę od nowa. Nie życzę nikomu takiej sytuacji z grą wideo. A jednak niektórzy gracze musieli zmierzyć się z sytuacją w Cyberpunku 2077.
Gra z jakiegoś względu nakładała maksymalny limit na objętość pliku z zapisem: nie mógł on przekraczać rozmiaru 8 MB. Jeżeli jednak gracz wytworzył zbyt wiele przedmiotów, rozmiar pliku rósł do nieakceptowanego w grze rozmiaru. Jak twierdzi CD Projekt Red, taki plik jest nieodwracalnie uszkodzony.
Cyberpunk 2077 1.06 naprawia problem z uszkodzonymi save’ami. A także poprawia stabilność gry.
Aktualizacja do wersji 1.06 jest już dostępna na wszystkich platformach, na których wydany został Cyberpunk 2077. Nowa wersja gry nie uszkodzi już naszych zapisanych stanów gry, jednak tak jak nas ostrzegali twórcy, uszkodzonych już plików nie da się naprawić.
Wersja 1.06 w edycji dla PlayStation i Xboxa ponoć też lepiej zarządza pamięcią operacyjną, co podobno korzystnie wpłynęło na stabilność działania gry. Usunięto też usterki z niektórych questów fabularnych w grze.
Cyberpunk 2077 jest pod ostrzałem krytyków i trudno się dziwić – powstająca z wielkim wysiłkiem gra zapowiadała się doskonale. I w istocie byłaby genialna, gdyby nie jej liczne usterki, które teraz są łatane. Szkoda, bo mimo problemów technicznych trudno się od niej oderwać – głównie z uwagi na fantastyczny świat i postacie oraz ciekawy scenariusz.