Gry  / News

Nie śpią, bo naprawiają Cyberpunka 2077. Łatka 1.05 poprawia HDR i błędy w questach

Picture of the author
882 interakcji
dołącz do dyskusji

CD Projekt Red rozpoczęło trudne zadanie, jakim jest ratowanie jego najnowszego dzieła. W raptem kilka dni po premierze wersji 1.04 dostępna jest już edycja 1.05. W takim tempie, kto wie, może uda im się naprawić grę w sensownym terminie.

O kompromitacji, jaką jest Cyberpunk 2077 wiedzą już zapewne wszyscy. Gra miała wprowadzić zupełnie nową jakość do świata RPG a przynajmniej wyznaczać nowe standardy światowej konkurencji. Polska superprodukcja powstawała latami i w bólach, a gdy się w końcu pojawiła okazało się, że została wydana przedwcześnie. Wiele elementów nie jest odpowiednio dopracowanych, gra zawiera mnóstwo błędów i działa bardzo źle na konsolach minionej generacji, a na bieżącą generację edycji nie doczekała się wcale.

Szkoda, bo fundamentalnie, pod płaszczem niedoróbek i błędów faktycznie kryje się produkcja wyjątkowa, z bardzo ciekawym i rozbudowanym światem co sprawia, że rozczarowanie jest tym większe. PlayStation usunął już grę ze swojego sklepu i honoruje wszelkie prośby o zwrot pieniędzy. Xbox gry nie usunął, ale również pozwala na zwrot kosztu zakupu gry w dowolnym momencie.

CD Projekt Red w międzyczasie w pocie czoła publikuje kolejne łatki do gry, mające sukcesywnie niwelować jej problemy. Po opublikowanej kilka dni temu wersji 1.04 przyszedł czas na 1.05.

Cyberpunk 2077 1.05 – co nowego?

Łatka usuwa ponad trzydzieści błędów utrudniających bądź uniemożliwiających wykonanie poszczególnych questów. Poprawiono też zachowanie postaci niezależnych (NPC) podczas walki i zmieniono wytrzymałość przechodniów na obrażenia. Usunięto też liczne błędy interfejsu gry oraz poprawiono działanie trybu HDR – tego ostatniego jestem szczególnie ciekaw, bo do wersji 1.04 HDR w tej grze jest rozczarowująco skopany, a przecież cyberpunkowe neony są wręcz niemal dla niego stworzone.

Poprawiono też ponoć istotnie stabilność działania gry, ta ma wieszać się dużo rzadziej – jeśli w ogóle. Usunięto też błąd sprawiający, że eksplozje których nie było widać na ekranie były niesłyszalne. Zoptymalizowano też działanie gry na procesorach AMD zawierających sześć lub mniej rdzeni oraz nieco dopracowano działanie odbić w ramach techniki śledzenia promieni. Z kolei na konsolach, co mnie również bardzo cieszy, poprawiono działanie efektów graficznych filmowe ziarno i chromatyczna aberracja, które w bieżącej formie stosowane były zdecydowanie zbyt intensywnie.

Aktualizacja jest już dostępna na platformy Xbox i PlayStation. Wkrótce ma też się pojawić na Stadii, Steamie, Epic Game Store i GOG.com.

przeczytaj następny tekst