REKLAMA

Taksówkarze się pogubili. Nie są pewni, co postulowali w rozmowach z rządem

Protesty taksówkarzy zaczynają zamieniać się w farsę. Z początku było dość nieprzyjemnie, kierowcy zjechali się do Warszawy, zablokowali główne ulice i krzyczeli o dominacji zagranicznych korporacji. W miarę czasu pogubili się jednak do tego stopnia, że teraz nie są nawet pewni, co postulowali w rozmowach z rządem.

Taksówkarze się pogubili. Nie są pewni, co postulowali w rozmowach z rządem
REKLAMA

Pierwszy akt tej komedii miał miejsce już pierwszego dnia protestu, gdy Rafał Piotr Jurek z NSZZ Solidarność zaczął przez megafon wymieniać kwestię, które rząd miał poruszyć na Radzie Dialogu Społecznego. Podkreślmy – tylko poruszyć. Jego przemowę taksówkarze przyjęli z dzikim entuzjazmem. Przez chwilę patrzyłem na to nieco zdziwiony, aż w końcu do mnie dotarło. Zgromadzeni uznali, że rząd do ich realizacji już się zobowiązał!

REKLAMA

Nie dziwota, że już następnego dnia liderzy protestu zostali zaatakowani. No bo jak to tak – Uber i Bolt miały zostać od razu wyłączone, a przecież wciąż działają. Jurek próbował chyba nawet coś tłumaczyć, ale jego mina wyrażała rezygnację. Przecież wszyscy słyszeli jak mówił o „czasowym wyłączaniu aplikacji”. Kto by się przejmował kontekstem, gdy w tłum idą takie rewelacyjne wieści.

Festiwal nieporozumień trwa nadal.

Teraz grupa negocjacyjna jest oskarżana o to, że samowolnie zmieniła sobie treść postulatów całego środowiska. Tym razem nie chodzi już więc o głuchy telefon, a celową hmm...niesubordynację? Dariusz Góralczyk ujawnił dokument, który został zaprezentowany podczas Rady Dialogu Społecznego. I taksówkarskie strony zawrzały.

Zaczęło się od tego, że wśród 3 postulatów taksówkarzy, o których była mowa przed protestem, znalazło się żądanie wycofania projektu ustawy (tzw. lex Uber) z komisji sejmowej. Taksówkarze chcieli ją napisać od nowa, a przede wszystkim – własnymi rękoma.

W ostatecznym dokumencie wygląda to już nieco inaczej. Związkowcy domagają się tylko zmian w obecnym projekcie. Ale gdyby chodziło tylko o tę jedną rozbieżność...

Największa burza rozpętała się o fragment dotyczący legalizacji aplikacji.

Przedstawiony minister Jadwidze Emilewicz postulat mówi o wycofaniu zapisu o aplikacji zastępującej taksometr LUB lepszego opisania wymagań dla tej aplikacji w samej ustawie. A przecież taksówkarze, delikatnie mówiąc, nie patrzą zbyt przychylnym okiem na aplikacje jako sposób na rozliczanie się z klientami. I zapewne będą domagać się pozostawienia taksometrów.

REKLAMA

Trudno nie odnieść teraz wrażenia, że największym przeciwnikiem taksówkarzy w tym całym sporze nie jest już Uber, Bolt czy mytaxi. Stali się nim oni sami.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-14T21:38:59+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T21:01:22+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T20:35:53+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T20:11:02+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T19:02:54+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T18:34:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T18:04:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T17:30:15+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T16:44:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T13:38:43+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T12:42:50+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T12:16:02+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T11:55:12+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T11:50:58+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T09:44:58+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T09:17:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-14T07:59:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T16:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T16:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-13T07:44:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA