Lidl rusza ze sklepem internetowym. Pierwsze zakupy zrobimy już w piątek
Już od piątku 5. kwietnia będziemy mogli zamawiać artykuły non-food przez sklep internetowy. Dyskont nieco zaskoczył ta informacją - jeszcze niedawno wydawało się, że z wejściem e-commerce sieć będzie zwlekac aż do końca roku.
Dopiero co Lidl ogłosił, że rusza z aplikacją Lidl Plus, a już ma dla swoich klientów kolejną nowość. Sieć na start wrzuci do swojego sklepu 650 produktów przemysłowych, takich jak tekstylia czy AGD. Całość dostępna będzie na stronie www.lidl-sklep.pl.
Dostawa będzie się odbywać za pośrednictwem kuriera, który dostarczy nam zakupy pod drzwi. Choć operatorem będzie inPost, dyskont nie przewiduje w pierwszej fazie sprzedaży możliwości dostarczania zakupów do Paczkomatów. Darmowa dostawa zaczyna się od 149 zł.
Sieć deklaruje, że na koniec 2019 r. chce się znaleźć w pierwszej piątce sklepów internetowych działających w obszarze non-food. Wydaje się to dość realne, biorąc pod uwagę, że Lidl Plus od momentu startu, czyli de facto kilku dni, zdobył aż 250 tys. użytkowników. Lidl postanowił kuć żelazo, póki gorące, i dał możliwość logowania się do sklepu za pomoca loginu i hasła z aplikacji. A to może spowodować, że część klientów w naturalny sposób dołączy do sklepu internetowego.
Dla fanów ekologii istotne może być to, że dyskont coraz mocniej stawia na materiały, które można poddać recyklingowi. Zakupy będą dostarczane w kartonowych pudełkach z certyfikatem. W samych sklepach stacjonarnych sieć zrezygnowała natomiast z owijania owoców i warzyw w folię.
Lidl podał również, że w najbliższej przyszłości zamierza wprowadzić do kilkudziesięciu placówek kasy samoobsługowe. Przedstawiciele firmy podkreślają jednak, że to odpowiedź nie tyle na kwestie oszczędności, co raczej braku pracowników na rynku.