Oto Apple TV+. Usługa, która powalczy z Netfliksem i HBO Go
Apple zdradził wreszcie, jak będzie wyglądała jego usługa VOD. Zapowiedziano nową wersję TV.app, usługę Apple TV+ oraz zupełnie nowe treści.
Tak jak oczekiwaliśmy, najważniejszą nowością na dzisiejszej konferencji była usługa telewizyjna. Zapowiedziano ją po abonamencie na cyfrową prasę w postaci Apple News+, karcie kredytowej Apple Card, usłudze dla graczy Apple Arcade. Firma z Cupertino usprawniła właśnie swoją aplikację telewizyjną.
Do tej pory w ramach TV.app, dostępnego na zaledwie 10 rynkach w skali globalnej - dlatego w Polsce nadal mamy dostęp do starej wersji aplikacji Wideo - można było wyszukiwać treści od partnerów firmy Tima Apple Cooka. Po ich wyszukaniu klient był przenoszony do osobnych aplikacji, w których musiał się logować.
TV.app pozwoli wykupić subskrypcję na treści partnerów i nie opuszczać aplikacji.
Na liście znalazły się na oko 2 tuziny firm, które będą dostawcami treści dla Apple’a. W ramach TV.app będzie można wykupić tzw. Kanały (Channels) - podobnie jak w przypadku firmy Amazon, która w taki sposób pozwala rozszerzyć ofertę na usługę Amazon Prime Video.
TV.app od Apple’a pozwoli dokupić takie Kanały jak HBO czy Starz. Dzięki temu będzie można oglądać seriale tych stacji bez przechodzenia do osobnych aplikacji VOD. Aplikacja telewizyjna Apple’a będzie dostępna docelowo na 100 rynkach, na kilku różnych platformach.
TV.app będzie dostępne tak jak do tej pory na urządzeniach mobilnych Apple’a, czyli iPhone’ach i iPadach oraz na przystawkach Apple TV. Do tego dochodzi aplikacja Apple TV na telewizory Smart TV takich marek jak Samsung, LG, Sony i Vizio. Do tego dochodzą przystawki Roku i Fire od Amazonu.
Apple obiecuje, że nie będzie przekazywać partnerom obecnych w aplikacji Apple TV żadnych danych na temat widzów.
Aplikacja w nowej wersji będzie się uczyć nawyków użytkownika, ale Apple po raz kolejny kładzie nacisk na prywatność. Możliwe, że to było jedną z kości niezgody pomiędzy firmą z Cupertino, a Netfliksem, który już w zeszłym tygodniu ogłosił, że nie będzie współpracował z Apple’em.
Dla firma Tima Cooka to z pewnością spory cios. Możliwe jednak, że tak jak na rynku streamingu muzyki są drugim graczem po Spotify, tak w przypadku świata wideo ze względu na to, z jakimi firmami nawiązano partnerstwo, będą VOD drugiego wyboru po Netfliksie.
Treści partnerów to jednak dopiero początek - pora na Apple TV+.
Oprócz możliwości wykupienia Kanałów w ramach TV.app firma Tima Cooka będzie sprzedawać dostęp do własnej usługi wideo na żądanie, czyli Apple TV+. Nową usługę VOD zapowiedział Steven Spielberg - ten sam, który jeszcze nie tak dawno był bohaterem nagłówków ze względu na to, że krytykował Netfliksa.
Spielberg nie wyjaśnił co prawda, w czym Apple TV+ jest lepsze od konkurencji, ale zapowiedział swój nowy serial Amazing Stories. Od niego zresztą rozpoczęło się przedstawianie partnerów Apple’a odpowiedzialnych za zupełnie nowe seriale.
Na scenie pojawili się m.in. Jennifer Aniston, Reese Witherspoon i Steve Carell, którzy będą tworzyć razem The Morning Show. Oprócz tego był na miejscu Kumail Nanjiani, który nakręcił Little America. Po nich wyszli też Jason Momoa i J.J. Abrams, a to dopiero początek.
Na sam koniec pojawiła się Oprah Winfrey, ale oprócz tego obyło się bez większych zaskoczeń. O wielu twórcach, którzy robią wideo dla Apple’a, wiedzieliśmy już od dawna. Z pewnością będziemy się ich dziełom przyglądać teraz na łamach Rozrywka.blog. Premiera usługi zaplanowana jest na jesień. Oby tylko Apple TV+ trafiło do Polski, bo wiemy już, że na Apple News+ i Apple Card nie mamy co liczyć.