REKLAMA

Polskie białko z owadów przekonało do siebie inwestorów w samochodach Ubera

Samochody Ubera to nie tylko środek transportu, ale i droga do zdobycia inwestora. Wczoraj polscy startuperzy mieli 15 minut, aby przekonać przedstawicieli polskich i zagranicznych firm, że warto powierzyć im pieniądze. Samochód się zatrzymywał i na tylne siedzenie wskakiwał następny przedsiębiorca. Wygrała firma... produkująca białko z owadów!

07.06.2016 08.40
Białko z owadów podbiło serca inwestorów Ubera
REKLAMA
REKLAMA

UberPitch w skrócie

  • Ogólnoeuropejska akcja trwająca w 37 miastach w 21 krajach świata, w której zgłoszono blisko 4000 aplikacji.
  • Mentorzy jeżdżący autami Ubera w Polsce to przedstawiciele m.in. Google, Speedup Group, EQT Ventures, StartVenture@Poland czy Burda International Polska
  • Zwycięzca polskiej edycji otrzymuje mentoring od najbardziej znanych krajowych funduszy, a także bezpłatny udział w Demo Day organizowanym przez Campus Warsaw.
  • Dodatkowo, najbardziej obiecujący przedsiębiorcy z całej Europy będą mogli już w środę 8 czerwca zaprezentować swój pomysł w Berlinie Travisowi Kalanickowi, współtwórcy i CEO Ubera.
  • Polscy przedsiębiorcy byli najliczniej reprezentowaną w konkursie grupą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Do programu zgłosiło się blisko 200 polskich start-upów.

UberPitch w praktyce

Wraz z przedstawicielem startupu (w tym przypadku Michałem Tajchertem z Yawn) czekamy na samochód Ubera. Michał dostał wcześniej specjalny kod dzięki czemu może zamówić samochody wożące inwestorów.

uber pitch class="wp-image-499986"

Samochód przyjeżdża i wsiadamy. Zaraz najważniejszy moment…

uber-pitch class="wp-image-500204"

… 15-minutowa rozmowa z inwestorem. Właściwie powinienem powiedzieć „pitch”, bo tak z angielskiego nazywa się próba „sprzedania pomysłu lub produktu” i przyciągnięcia uwagi inwestora.

uber pitch 4 class="wp-image-499989"

Jak wygląda taki pitching możecie się przekonać na przykładzie facebookowego bota Mr. Helpful.

Po dwugodzinnym krążeniu ulicami Warszawy od startupera do startupera inwestorzy spotkali w restauracji i podjęli decyzję o zwycięzcy:

HiProMine – zwycięzca UberPitch

HiProMine to firma specjalizująca się w przemysłowym chowie owadów. Poznaniacy jedną z nielicznych na świecie i największą obecnie w Europie hodowlę przemysłową owadów. Przetwarzają je na wysokobiałkową mączkę odtłuszczoną, tłuszcz i ekstrakt chitynowy. Być może w przyszłości wszyscy będziemy jedli owadzie białko „made in Poland”?

Dla zwycięskiego projektu w Polsce przewidziano dodatkowe nagrody w postaci godzinnego mentoringu od funduszu EQT Ventures, godzinne konsultacje z Tomaszem Danisem z MCI CAPITAL, Jackiem Lubińskim z Experior Venture oraz Janem Habermannem z Credo Ventures, warsztaty lean startup od Speedup Group a także bezpłatny udział w Demo Day organizowanym przez Campus Warsaw. Kilka najlepszych startupów z Europy będzie się prezentowało przed CEO Ubera Travisem Kalanickiem.

Jury wyróżniło także:

Aplikację Yawn – na mapie widzisz znajomych, którym możesz wysłać informację, że się nudzisz, aby wspólnie zacząć robić coś ciekawego; mechanika podobna do Yo.

Aplikację Spontap - „Tinder dla imprez”, dostajesz informacje o wydarzeniach, które dzieją się w Twoim mieście, możesz subskrybować konkretne miejscówki.

YoungFace.TV – redakcja tworząca ogólnopolskie medium szkolne.

Deskdoo.com – WebOS, który umożliwia zdalny dostęp do pulpitu, dokumentów i maila we współprace z zespołem projektowym.

REKLAMA

Tickeo.pl – platforma do kupowania biletów do atrakcji turystycznych.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA