REKLAMA

Tak Play sprawdza zainteresowanie tanimi smartfonami

Do ofert Play trafiły świeże i niezbyt znane Polakom smartfony All View. Sprawdzamy co rumuńska marka może nam zaproponować i dlaczego Play wybrał waśnie smartfony All View.

20.01.2015 19.01
Tak Play sprawdza zainteresowanie tanimi smartfonami
REKLAMA
REKLAMA

W nowych cennikach Play można już znaleźć smartfony marki All View. O wejściu rumuńskiego producenta na Polski rynek informowaliśmy już we wrześniu 2014 roku. Teraz na koncie All View jest pierwszy znaczący sukces - smartfony Allview X1 Soul, Allview X2 Twin oraz Allview P6 Life trafiły do jednego z polskich operatorów. Moment dość znaczący, ze względu na to, że polskim producentom i dystrybutorom smartfonów oraz tabletów podobne ruchy nie zawsze się udawały.

A przecież polskich marek mamy sporo. Kruger&Matz, Goclever, Manta i MyPhone, to tylko część dość licznej reprezentacji.

Dlaczego więc rumuński producent, a właściwie to dystrybutor elektroniki, potrafił się dogadać z polskim operatorem, a polskie B-brandy nie?

Złożyło się na to kilka powodów. Po pierwsze All View ma już doświadczenie w negocjacjach z operatorami. Marka ta bardzo dobrze radzi sobie na rodzimym dla niej rynku i w Rumunii jest naprawdę widoczna. Sprawdziłem to organoleptycznie podczas wizyty w Bukareszcie, do którego zaprosił mnie… konkurent All View, czyli polski Kruger&Matz.

all view x2 005

Po drugie rok 2014 dla Playa i innych polskich operatorów miał być rokiem tanich smartfonów i śmierci ficzerfonów, o czym zresztą pisał Przemek Pająk podczas swojej relacji z barcelońskich targów MWC 2014, gdzie Play podsumowywał 2013 rok i opowiadał o planach na kolejny.

Przemek relacjonował wtedy, że według Joergen Bang-Jensen, szefa P4, “w Polsce nachodzi era smartfonów w cenie 50 i poniżej 50 dol. Na dzień przed oficjalnym rozpoczęciem MWC, Mozilla pokazała nowe smartfony działające pod kontrolą Firefox OS, które będą kosztować… 35 dol. Polska ma być jednym z głównych europejskich rynków zbytu takich produktów.”

Można zatem uznać, że pojawienie się w ofercie Playa takich smartfonów jak te od All View jest spełnieniem zeszłorocznych prognoz.

W rozmowie ze Spider’s Web Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play powiedział, że wprowadzenie B-brandów do oferty realizowane jest delikatnie i testowo. Jako przykład wskazał m.in. Kazam. Przyznał, że podobnych marek na rynku jest mnóstwo, co oczywiście obserwują duzi gracze i odpowiednio reagują.

rzecznik play marcin gruszka

Marcin Gruszka wyjaśnił również, dlaczego operatorzy podchodzą tak ostrożnie do wprowadzania do oferty smartfonów, które z otwartymi rękami przyjęły pod swoje dachy m.in. działające w Polsce markety i elektro-markety:

Tu trzeba zaznaczyć, że zakupy w markecie różnią się od tych u operatora. Klient Playa często dostaje propozycję z kilkoma telefonami za 1 zł lub inną, równie śmieszną, kwotę. W markecie musimy jednak zapłacić pełną wartość produktu, a to powoduje, że mniej znane, ale tańsze marki mogą tutaj łatwiej znaleźć nowych klientów. Marcin Gruszka zauważył również, że klienci często myślą według jednego schematu: "Mam telewizor Samsunga i jestem zadowolony, to chętniej wybiorę smartfon Samsunga niż coś nowego, nawet fajnie wyglądającego, z Chin".

Przedstawiciele polskich marek smartfonów i tabletów nie składają jednak broni i walczą o to, żeby ich produkty pojawiły się u operatorów.

krugermatz 29

Przy okazji udało nam się potwierdzić, że Kruger&Matz planuje wprowadzenie do swojej oferty nowego urządzenia. I zrobi to również z myślą o zapotrzebowaniach operatorów.

Marcin Gruszka sugeruje, że kolejne tanie smartfony zapewne pojawią się w ofercie Play, ale po chwili dodaje, że powinniśmy być ostrożni z wyciąganiem wniosków o trendzie.

Na pewno nie szykuje nam się rewolucja, dzięki której smartfony B i B szturmem zdobędą rynek.

Na pytanie związane z warunkami, które dystrybutor lub producent musi spełnić, aby jego produkty pojawiły się w Play Marcin Gruszka wyjaśnia, że:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA