Wiadomości

Oto 10 najpopularniejszych nowych aut w Europie. Lista zaskakuje z każdą pozycją

Wiadomości 01.09.2022 69 interakcji
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 01.09.2022

Oto 10 najpopularniejszych nowych aut w Europie. Lista zaskakuje z każdą pozycją

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski01.09.2022
69 interakcji Dołącz do dyskusji

Spodziewaliście się VW Golfa na podium, a może jakiegoś Forda Fiesty? No to źle się spodziewaliście. Oto 10 najpopularniejszych aut w Europie w lipcu bieżącego roku. 

Przez lata takie listy były względnie nudne, bo stale przewijały się na nich te same modele w różnej kolejności, ale wydarzenia ostatnich lat mocno namieszały i przewróciły rynek motoryzacyjny kołami do góry. Oto 10 najpopularniejszych modeli w Europie – dane dla lipca roku 2022 (sierpnia jeszcze nie podliczono) – od miejsca 10 do pierwszego.

10. Kia Sportage

Tak, koreański samochód w pierwszej dziesiątce w Europie, i to SUV, i to wcale nie ten najtańszy typu Hyundai Bayon. Nowy model Sportage żre jak opętany, w zeszłym roku to auto było na 37. miejscu (dane dla całego roku 2021), w tym roku słupki sprzedaży idą wyłącznie w górę. W 2022 r. sprzedało się już ponad 80 tys. sztuk. Ale poczekajcie, co będzie działo się dalej…

europejska kia sportage
Europejska Kia Sportage

9. Opel/Vauxhall Corsa

Tego akurat można się spodziewać, auto jest niesłychanie popularne od lat we flotach i wśród odbiorców prywatnych, do tego ma atrakcyjną wersję elektryczną. Co ciekawe, Corsa B miała 5 wersji nadwozia, obecna generacja ma jedną, następna będzie miała zero, bo jej nie będzie. Sprzedaż w lipcu – 14 tys. sztuk, od początku roku 102 tys. sztuk.

8. VW Golf

Nie jest dobrze, skoro wieloletni lider spadł na ósme miejsce. A może to tylko chwilowa czkawka? A może to efekt tego, że w gamie Volkswagena jest już tak dużo modeli, że ludzie po prostu wybierają coś alternatywnego wobec tego „auta pierwszego wyboru”? Czyżby Volkswagen Golf skanibalizował się sam? Nie uprzedzajmy faktów. Do tej pory w 2022 r. sprzedano 103,2 tys. sztuk Golfów.

7. Hyundai Tucson

Gdybym był Barbarą Kurdej-Szatan, napisałbym „….!!! …..!!! Co tam się dzieje ???? ……!!!”, oczywiście na tej liście europejskich bestsellerów. Dwa koreańskie SUV-y w pierwszej dziesiątce? Niezłe szaleństwo. Ale rzeczywiście, widzę na ulicach Europy tysiące nowych Tucsonów. Charakterystyczny front nie pozwala pomylić go z niczym nawet w nocy. Sprzedaż 1-7.22 to 91 tys. sztuk z tendencją do stagnacji.

6. Fiat 500

Fiat 500 Gallissima

Nie wiem czy oni liczą elektrycznego i spalinowego razem, obstawiam że tak. Jest to niekończący się fenomen malutkiego auta, które mimo upływu lat nadal sprzedaje się jak wściekłe, ponieważ wygląda wspaniale i doskonale sprawdza się w warunkach miejskich. Co roku sprzedaje się więcej pięćsetek, choć auto dawno powinno umrzeć. W tym roku już 93 tys., idziemy na rekord (do tej pory to ok. 180 tys. na rok).

5. Dacia Duster

dacia duster islandia

Dacia Duster jest najlepsza na świecie, nie zapraszam do dyskusji bo nie ma o czym. W lipcu sprzedano 14 920 sztuk i 88 tys. od początku roku.

4. Toyota Yaris

toyota yaris car of the year

Byłem ostatnio w Paryżu (nie polecam). Kiedyś jeździły tam auta francuskie, dziś jeżdżą tam Toyoty. Yaris sprzedaje się jak wściekły, bo nie ma rywala. Nie ma drugiego małego auta z automatyczną skrzynią biegów, które paliłoby tak zauważalnie poniżej 5 l/100 km. Yarisem można jeździć po mieście, można pojechać w trasę – auto jest niebywale wszechstronne. Sprzedaż w tym roku to 91 tys. sztuk z tendencją wyraźnie spadkową, zapewne z powodu pojawienia się jeszcze atrakcyjniejszego Yarisa Cross.

3. Peugeot 208

Jedyny Peugeot w zestawieniu, ale za to na jakim miejscu! Póki co, jest to zdecydowanie europejski bestseller. Jako jedyne auto w zestawieniu przebija liczbę 120 tys. i to aż o 6 tys. aut, jeśli mowa o sprzedaży w okresie od stycznia do sierpnia 2022. Wprawdzie w lipcu spadł na 3. miejsce, ale zapewne pozostanie liderem roku 2022, głównie dzięki sprzedaży we Francji, gdzie nawet bagietki nie sprzedają się tak dobrze.

2. Dacia Sandero

dacia skrzynia biegów

Nowa Dacia Sandero jest tak dobra, że nie warto kupować droższych samochodów. Sandero jest dostępne z automatem, ma żwawy silnik 1.0 TCe i robi wszystko jak dużo droższe auta, tyle że za mniejsze pieniądze. Śmieszne, że jeszcze w 2010 r. wóz o takich wymiarach, osiągach i wyposażeniu byłby niemal premium, a teraz to najniższa półka. Do tej pory sprzedano 113 tys. aut w roku 2022, w lipcu mniej więcej tyle co Peugeotów 208, czyli ponad 16 tys. sztuk.

Zwycięzca: Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc Cabriolet 2020

Już nie Golf, a jego podwyższony odpowiednik jest liderem europejskiej sprzedaży. Od początku roku sprzedało się 105 tys. sztuk T-Roców, więc jest to oczywiście też lider segmentu crossoverów. W lipcu sprzedaż T-Roców mocno podskoczyła, chyba dopłynął statek z procesorami. Ciekawe ile z nich to kabriolety?

 

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać