REKLAMA

Facebook wysyła Polakom powiadomienia. Musisz podjąć decyzję

Facebook ostatnio wysyła do Polaków komunikaty o reklamach. Platforma każe podjąć ważną decyzję z dwoma opcjami do wyboru. Jedna jest za darmo, druga wymaga dodatkowych opłat. 

Facebook reklamy komunikat powraca
REKLAMA

Jeśli wejdziesz na Facebooka (w aplikacji mobilnej lub serwisie internetowym), jest duża szansa, że napotkasz komunikat dotyczący przetwarzania danych osobowych na potrzeby reklam. Problemem jest to, że tak naprawdę już wcześniej mogłeś spotkać identyczną informację. O co zatem w tym chodzi?

REKLAMA

Facebook za darmo lub za 40 zł/mies. Polacy muszą podjąć decyzję

Pierwsze oficjalne wprowadzenie "płatnego Facebooka" zostało zrealizowane pod koniec 2023 r. To było pierwsze w historii platformy podejście do płatnej subskrypcji zakładającej możliwość całkowitego zrezygnowania z reklam. Użytkownik musiał wówczas potwierdzić, czy chce korzystać z platformy na dotychczasowych warunkach za darmo, czy może zapłacić 60 zł/mies., aby pozbyć się reklam.

Mimo tego, że Polacy musieli podjąć tę decyzję już 1,5 roku temu, Meta postanowiła ponownie zapytać o zdanie użytkowników. Komunikat wyświetla się podczas korzystania z aplikacji Facebooka i wymaga od użytkownika wybrania jednej z dwóch opcji: 

  • subskrybowania za 39,99 zł/mies., aby pozbyć się reklam (dane użytkownika nie będą przetwarzane na potrzeby reklam);
  • korzystania bezpłatnie z reklamami - dane użytkownika są przetwarzania na potrzeby reklam, także tych spersonalizowanych.  

Komunikat z perspektywy mniej zaawansowanego użytkownika może wyglądać podejrzanie. Sam spotkałem się z sytuacją, gdy w miniony weekend sąsiad przyszedł do mnie z prośbą o pomoc w pozbyciu się komunikatu. Był święcie przekonany, że ktoś mu włamał się na konto Facebooka - wytłumaczyłem mu, że to standardowa polityka platformy i nie ma się czego obawiać.

W sieci można znaleźć również wiele innych doniesień wskazujących na to, że Facebook wymaga wypełnienia krótkiego formularza. Wygląda więc na to, że od kilku dni Meta masowo wysyła takie komunikaty do Polaków.

Co robić, jak żyć?

Trzeba przejść przez prosty proces konfiguracji preferencji, jeśli chcecie wciąż korzystać z Facebooka. Musicie jednak to zrobić - nie ma możliwości kliknięcia krzyżyka i pominięcia komunikatu. Aby korzystać z platformy na takiej samej zasadzie, jak wcześniej, musicie zaznaczyć drugą opcję, tj. Facebooka z reklamami. Wtedy nie zapłacie ani złotówki za dostęp, ale za to będziecie widzieć po staremu reklamy. 

Dla tych, którzy nie mogą patrzeć na oferty sponsorowane, jest też pakiet subskrypcji dla kont Facebooka i Instagrama. Abonament kosztuje 39,99 zł/mies. (czyli 20 zł mniej, niż gdy opcja została wprowadzona pod koniec 2023 r.).

Tanio nie jest, szczególnie że rozwiązanie właściwie wyłącznie usuwa reklamy na platformie i nie zapewnia dodatkowych funkcji. YouTube Premium od Google’a nie dość, że jest znacznie tańszy (29,99 zł/mies.), to usuwa wszystkie reklamy oraz zapewnia dostęp do dodatkowych usług i funkcji typu YouTube Music, trybu obrazu w obrazie oraz odtwarzania na zgaszonym ekranie telefonu. 

Więcej o mediach społecznościowych przeczytasz na Spider's Web:

Obrazek główny: Photo Agency / Shutterstock.com

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-21T18:14:41+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T18:07:37+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T16:58:22+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T15:17:03+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T15:07:55+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T08:42:19+02:00
Aktualizacja: 2025-07-21T06:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-20T07:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-20T07:01:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA