Stworzyli smart okulary dla aktywnych. Zaskakujące, co potrafią
Meta nawiązuje współpracę z firmą Oakley i prezentuje nowe inteligentne okulary. Mają zrewolucjonizować doświadczenie użytkowników w ruchu. Nowość skierowana jest do fanów aktywności fizycznej i technologicznych gadżetów.

Najnowsze okulary Oakley Meta HSTN, dostępne w limitowanej edycji od 11 lipca w cenie 499 dol, to połączenie charakterystycznego stylu Oakley z technologicznym zapleczem firmy Meta. W ich oprawkach znajdziemy kamerę rejestrującą wideo w jakości 3K, mikrofony i głośniki, dzięki którym można słuchać muzyki, prowadzić rozmowy telefoniczne czy korzystać z funkcji Meta AI. Sztuczna inteligencja rozpoznaje otoczenie użytkownika, może tłumaczyć języki i odpowiadać na pytania dotyczące obiektów widzianych przez kamerę.
Okulary stworzone z myślą o osobach aktywnych fizycznie
Jak czytamy na łamach TheVerge, urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o sportowcach – potwierdza to m.in. certyfikat odporności na zachlapania IPX4 i czas działania do 8 godz. na jednym ładowaniu. Etui pozwala na doładowanie okularów do 48 godz. pracy. W porównaniu z poprzednim okularami Meta, które zostały stworzone we współpracy z Ray-Banem, nowa wersja oferuje dwukrotnie dłuższy czas działania i znacznie lepszą jakość obrazu. W ofercie znajdzie się 5 wersji kolorystycznych oprawek z soczewkami dostępnymi również w wersji korekcyjnej, w tym opcje z przejrzystymi oraz fotochromowymi szkłami.
Zobacz także:
Nowe okulary Meta i Oakley będą dostępne nie tylko w Stanach Zjednoczonych, lecz także w Kanadzie, Australii i większości krajów europejskich. Nie wykluczone więc, że będą oficjalnie oferowane także w Polsce. Można powiedzieć, że to dowód na rosnące ambicje firmy Meta w kategorii technologii urządzeń ubieralnych. Spółka podpisała niedawno wieloletnią umowę z EssilorLuxottica, właścicielem marek Ray-Ban i Oakley. Do tej pory sprzedano już ponad 2 mln par inteligentnych okularów Meta Ray-Ban, a plany zakładają osiągnięcie 10 mln sztuk rocznie do 2026 r.

Meta nie ukrywa, że nowa linia ma otworzyć firmie drzwi do kategorii urządzeń przeznaczonych do sportu i aktywności fizycznej. Jak podkreśla Alex Himel, szef działu wearables w Meta, to dopiero pierwszy krok. Firma planuje kolejne produkty w tym segmencie. Patrząc na dynamiczny rozwój i ambitne partnerstwa, trudno się dziwić.
*Źródło grafiki głównej: Meta