Gdzie jest pociąg? Od teraz będzie można to sprawdzić w czasie rzeczywistym
Portal Pasażera, kluczowe narzędzie dla pasażerów polskich kolei, doczekał się znaczącej aktualizacji. PKP Polskie Linie Kolejowe SA zakończyły prace nad optymalizacją platformy, wprowadzając zmiany, które poprawiają stabilność serwisu oraz przywracają dwie popularne funkcje: „Pociągi na mapie” i „Trasa na mapie”. Dzięki nowej aktualizacji pasażerowie mogą znów śledzić ruch pociągów w czasie rzeczywistym.
Wyobraź sobie, że stoisz na peronie i zastanawiasz się, kiedy wreszcie pojawi się Twój pociąg. Teraz, dzięki ulepszonemu Portalowi Pasażera, możesz śledzić jego położenie w czasie rzeczywistym na mapie. Nie musisz już polegać na rozkładach jazdy wiszących na tablicy – wystarczy jedno kliknięcie, a zobaczysz, gdzie dokładnie znajduje się Twój skład.
PLK SA zakończyły prace nad optymalizacją Portalu Pasażera, poprawiając jego stabilność oraz przywracając funkcje „Pociągi na mapie” i „Trasa na mapie”. Dzięki zmianom pasażerowie zyskali lepszy dostęp do informacji o położeniu pociągów, trasach i opóźnieniach, a sama platforma stała się bardziej niezawodna i przyjazna dla użytkowników.
Więcej o technologii i PKP przeczytasz na Spider's Web:
Dwie nowe i przydatne funkcje
W ramach projektu „Optymalizacja Portalu Pasażera”, który zakończył się w miniony weekend, wprowadzono szereg ulepszeń mających na celu poprawę jakości korzystania z platformy.
Wśród najważniejszych zmian znalazły się usprawnienia w stabilności oraz wydajności serwisu, oraz powrót funkcji mapy w ulepszonej odsłonie, które były już dostępne w poprzednich wersjach, ale teraz zostały wzbogacone o dodatkowe opcje.
Funkcja „Pociągi na mapie” pozwala pasażerom śledzić pozycje wybranych pociągów w czasie rzeczywistym, dzięki sygnałowi GPS. Niestety, póki co funkcja ta dotyczy wybranych pociągów, z uwagi na dostępność sygnału GPS na niewielkiej liczbie pojazdów. Miejmy nadzieję, że będzie to wkrótce możliwa dla większej liczby składów.
Z kolei "Trasa na mapie" umożliwia podgląd trasy pociągu, z zaznaczeniem opóźnień oraz odcinków, na których obowiązuje komunikacja zastępcza. Widok ten jest dostępny również w ramach funkcji „Pociągi na mapie”.
Lepsze serwery, stabilniejsza praca
PKP podkreśla, że zmiany mają na celu poprawę komfortu użytkowania portalu. Podczas optymalizacji zespół skupił się na poprawie stabilności serwisu. Problemy z powolnym ładowaniem danych czy przerwami w dostępie do informacji należą już do przeszłości.
Wdrożono nowe serwery oraz zoptymalizowano kod aplikacji, co pozwala na szybsze ładowanie strony i niezawodne działanie, nawet przy dużym obciążeniu.
Jeśli korzystasz z polskich kolei, nowa wersja Portalu Pasażera to narzędzie, które warto mieć pod ręką. Intuicyjna nawigacja, aktualne dane i funkcjonalności takie jak „Pociągi na mapie” sprawiają, że planowanie podróży staje się prostsze i bardziej przewidywalne.