Kapitalna nowość w Chrome. Zakupy tylko w zaufanych miejscach
Dany sklep ma aż podejrzanie dobre ceny i obawiasz się, czy to nie przekręt? Google Chrome niebawem ma oferować istotną pomoc w takich dylematach. Zbierze z Sieci wszystkie opinie o odwiedzanym sklepie - i podsumuje te informacje specjalnie dla ciebie.
W kodzie przeglądarki Chrome odnaleziono ślady i poszlaki sugerujące, że Google wewnętrznie testuje nową, bazującą na sztucznej inteligencji funkcją dla swojej przeglądarki. Nazywa się Store reviews (recenzje sklepów) i służy do generowania ocen sklepów internetowych. A właściwie to ich podsumowań.
Narzędzie niestety jeszcze nie działa, ewidentnie prace nad nim jeszcze trwają. Z opisu tekstowego wynika jednak, że Chrome na życzenie użytkownika będzie pobierał opinie o danym sklepie za każdym razem, jak ten jest odwiedzany. Opinie mają pochodzić z niezależnych źródeł (wymienione są Trust Pilot i ScamAdvisor z nazwy jako przykłady, nie jest jasne czy będą też polskie źródła) - użytkownikowi mają być jednak prezentowane nie wszystkie opinie, a tylko wygenerowane przez Google AI ich podsumowanie.
Czytaj też:
Informacje o odwiedzanym sklepie mają być dostępne pod przyciskiem Informacje o witrynie, który znajduje się w Chrome po lewej od adresu witryny, na samym początku pasku adresu. Po kliknięciu w ów przycisk pojawi się menu Store reviews, jeżeli jest dla danej domeny (sklepu) dostępne.
Google Chrome - przeglądarka do zakupów
Niestety na dziś więcej informacji nie mamy, w tym kiedy funkcja będzie ukończona i kiedy trafi do produkcyjnej wersji Google Chrome. Wydaje się jednak ciekawym spostrzeżenie, że to już druga przeglądarka internetowa od firmy z grupy Big Tech, w której coraz większa liczba nowości dotyczy ułatwień w zakupach. Jednym z wyróżników przeglądarki Microsoft Edge jest jej wbudowany agent polujący na niskie ceny - aplikacja na życzenie użytkownika będzie wyświetlać ostrzeżenie, jeśli ma informacje o niższej cenie na dany produkt w innym sklepie niż aktualnie przeglądany.
Nowość Chrome’a wydaje się równie użyteczna. Często szczególnie ciekawą ofertę mają nie wielkie sieciówki handlowe, a niewielkie lokalne sklepy, dla których działalność internetowa nieraz stanowi tylko dodatek. Niestety, cyberprzestępcy z łatwością mogą imitować takie niewielkie przedsiębiorstwa, a i handlarzy -oszustów nie brakuje. Chrome mógłby wręcz proaktywnie ostrzegać użytkowników o sklepach z niską reputacją, a nie ukrywać oceny sklepu w menu, o którym nie każdy może zdawać sobie sprawę.
Choć niewykluczone, że w finalnej wersji to narzędzie będzie w ten sposób działało.
*Zdjęcie otwierające: BigTunaOnline / Shutterstock