Nadchodzi fala. Internauci pokazują, jak wyglądają Biedronki i Lidle we Wrocławiu. Te półki są puste
We Wrocławiu i okolicach trwa intensywna walka z żywiołem i przygotowywanie się na najgorsze, co widać po sklepowych półkach. Internauci w licznych relacjach informują o brakach podstawowych produktów w dyskontach.
Na południowym zachodzie Polski obecnie trwa desperacka walka z czasem i żywiołem, który nie tylko w miniony weekend całkowicie zalał część miejscowości przy granicy z Czechami, ale teraz także zagraża stolicy województwa dolnośląskiego.
Mieszkańcy Wrocławia nie tylko pomagają przygotować zapory przed żywiołem, ale także przygotowują własne rodziny na ewentualną konieczność ewakuacji. A to widać po półkach sklepowych popularnych dyskontów.
We Wrocławiu puste półki jak w 2020. Ludzie rzucili się na podstawowe produkty
Ciągu ostatnich 24 godzin w polskojęzycznej części internetu pojawiły się liczne relacje ze sklepów sieci Lidl i Biedronka we Wrocławiu, zgodnie z którymi we wrocławskich sklepach brakuje podstawowych produktów, przede wszystkim butelkowanej wody.
Najbardziej wymowną relację przekazał użytkownik serwisu Wykop, WykopX.
Ostatni raz takie coś widziałem w marcu 2020. W żadnej Biedronce we #wroclaw nie ma ANI JEDNEJ BUTELKI WODY, ani jednego chleba krojonego.
EDIT: w Lidlu też ani jednej butelki wody
Po lewej: BIEDRONKA
Po prawej: LIDL
Jak przekazał Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka w wypowiedzi dla portalu Wirtualna Polska, pracownicy sieci bacznie monitorują sytuację i będą na bieżąco uzupełniać braki.
Obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na wodę i produkty pierwszej potrzeby w sklepach we Wrocławiu i okolicach, szczególnie tych dotkniętych powodzią. Cały czas monitorujemy sytuację i na bieżąco podejmujemy działania mające na celu zapewnienie płynności dostaw oraz szybkie uzupełnienie braków. [...] Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi dostawcami, u których znacząco zwiększyliśmy zamówienia. Oprócz tego wysyłamy 10 ciężarówek wody z Centrów Dystrybucyjnych o mniejszym zapotrzebowaniu i uzupełniamy tam, gdzie w tej chwili występują największe potrzeby.
Podobne oświadczeniewystosował Lidl Polska, informując że "w odpowiedzi na krytyczną sytuację powodziową na południu Polski, zorganizował pomoc dla mieszkańców terenów dotkniętych kataklizmem" i "nieustannie pozostaje w kontakcie z centrami kryzysowymi oraz lokalnymi włodarzami, aby monitorować rozwój sytuacji w regionie".
Więcej na temat powodzi w Polsce: