Taksówki bez kierowców kręcą się w kółko i trąbią o 4 rano. Komiczne nagranie
Myśleliście, że taksówkarze są uciążliwi? Poczekajcie, aż spotkacie taksówki autonomiczne Waymo w San Francisco. Ich umiejętności parkowania i miłość do trąbienia o 4 nad ranem sprawią, że zatęsknicie za starymi, dobrymi kierowcami.
Autonomiczne taksówki, niegdyś futurystyczna wizja, stają się coraz bardziej namacalną rzeczywistością na naszych ulicach. Firmy takie jak Waymo, Cruise i Baidu intensywnie inwestują w rozwój technologii, która pozwoliłaby na zastąpienie ludzkich kierowców przez algorytmy i czujniki. Obiecują one nie tylko większe bezpieczeństwo na drogach, ale również wygodniejszy i dostępniejszy transport dla wszystkich.
Mimo zalet, autonomiczne taksówki rodzą również wiele pytań i wątpliwości. Czy będą w stanie poradzić sobie z nieprzewidywalnością ruchu drogowego, zwłaszcza w zatłoczonych miastach? Jak wpłyną na rynek pracy kierowców? Czy będą wystarczająco bezpieczne, abyśmy mogli im powierzyć nasze życie?
Obecnie wpływają na nasze życie tak, że irytują ludzi w nocy. W miastach, w których jeżdżą owe samojeżdżące taksówki. Jeśli myślałeś, że w Warszawie czy w innym Krakowie jest głośno przez trąbienie, popatrz, co się dzieje w San Francisco.
Tu było ściernisko, ale jest rój trąbiących taksówek
Flota autonomicznych taksówek Waymo w San Francisco napotkała nieoczekiwane wyzwanie: ich specjalny parking stał się źródłem nieprzespanych nocy dla pobliskich mieszkańców. Samochody autonomiczne, które wracają na parking w czasie przestoju, nadmiernie trąbią, szczególnie w godzinach szczytu i wczesnym rankiem, około 4 rano.
@curiosior @Waymo robots gather together at 4 AM every morning in front of my apartment and honk their horns at each other. This absurdity happens most of the day. #robot #car #cars #carsoftiktok #fyp #selfdriving
♬ Comedy Scenes - Comical, stupid, odd, lovely (Drumless)(1441321) - Ponetto
Przyczyną trąbienia wydaje się problem związany z autonomicznym systemem parkowania samochodów. Podczas poruszania się po parkingu i próby samodzielnego parkowania, czasami zbliżają się one zbyt blisko do innych pojazdów, uruchamiając mechanizm ostrzegawczego trąbienia.
Przy dziesiątkach samochodów Waymo na parkingu w danym momencie, te bliskie spotkania i kolejne trąbienia mają zdarzać się bardzo często - co nie jest niezrozumiałe. Tylko dlaczego auta bez kierowców trąbią na inne auta, w których nie ma nikogo? Jak jeszcze rozumiem, gdyby z tyłu autonomiczną taksówkę blokował jakiś kierowca BMW. Ale tak?
Sophia Tung, programistka, rozpoczęła transmisję na żywo z parkingu w San Francisco wynajmowanego przez Waymo dla swoich taksówek w czasie przestoju. Transmisja na żywo pozwala widzom zobaczyć, co te autonomiczne samochody robią, gdy nie są w użyciu.
Przeczytaj więcej o autonomicznych taksówkach:
Problem jest. Rozwiązanie? Kiedyś
Waymo przyznało się do problemu i aktywnie pracuje nad rozwiązaniem. Rzecznik firmy stwierdził, że zidentyfikowali przyczynę nadmiernego trąbienia i są w trakcie wdrażania poprawki. W międzyczasie mieszkańcy muszą radzić sobie z uciążliwym hałasem.