Idziesz jak co sobotę po bułki do Biedronki - i wstyd przy kasie. To wina banku
Poranna awaria systemu płatności Pekao uniemożliwiła zakupy wielu Polakom. Niektórzy doszukiwali się w tym spisku związanego z wojną Lidla i Biedronki. Problem na szczęście rozwiązano.
Poranna dawka postów w social mediach sugerowała, że sklepy Biedronka mają wielką awarię i nie przyjmują płatności elektronicznych. Płacić można tylko gotówką i nie można korzystać z kas automatycznych - jak głosiła plotka. Przypadkowo udało nam się ją zweryfikować, będąc w jednej z Biedronek przed sobotnim redakcyjnym dyżurem. Tyle że to nie wina Biedronki - a tym bardziej rzekomo atakującego ją Lidla.
Sprawdź też:
Pekao S.A. - problemy płatnościami. To nie tylko Biedronka.
W rzeczywistości awarię miały usługi związane z bankiem Pekao S.A. Klienci tego banku od około 10:00 dnia dzisiejszego (tj. 02.03.24) do wczesnego popołudnia nie mogli korzystać z kart płatniczych i mechanizmu BLIK, w tym nie mogli wypłacać gotówki z bankomatów.
Bank oficjalnie potwierdził występowanie problemów, przeprosił i poinformował, że te powinny już ustąpić. Rzeczywiście: udając się do kasy w Biedronce czy innym sklepie nie powinno być już problemu z płatnością, co wstępnie zweryfikowaliśmy. Pekao nie podaje jednak przyczyn awarii.
Pekao S.A. jest jednym z największych banków w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Został założony w 1929 r. i obecnie obsługuje ponad 5 mln klientów, w tym co drugą polską firmę. Pekao S.A. oferuje szeroki zakres produktów i usług bankowych, takich jak konta, karty, kredyty, lokaty, fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, bankowość elektroniczną i mobilną. Pekao S.A. jest częścią grupy PZU, największego ubezpieczyciela w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Pekao S.A. jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i należy do indeksu WIG20.