REKLAMA

Katastrofa lotnicza w Japonii. Samolot z 379 pasażerami stanął w wielkich płomieniach

Przerażająca katastrofa na lotnisku Haneda w Tokio. Przewożący setki pasażerów samolot Japan Airlines, tuż po wylądowaniu zderzył się z samolotem biorącym udział w akcji ratunkowej po trzęsieniu ziemi. Ogromna maszyna kompletnie spłonęła.

Katastrofa lotnicza w Japonii. Samolot z 379 pasażerami stanął w wielkich płomieniach
REKLAMA

Pasażerski samolot Airbus A350 należący do linii lotniczych Japan Airlines zderzył się na lotnisku Haneda w Tokio z samolotem japońskiej Straży Przybrzeżnej Bombardier Dash-8. Moment zderzenia został uchwycony przez lotniskową kamerę. Pasażerski odrzutowiec jedzie po pasie startowym, a następnie zapala się od dużej kuli ognia, która powstała po zderzeniu. Samolot został szybko zatrzymany, a pasażerowie skorzystali ze zjeżdżalni awaryjnych, aby uciec przed piekłem płomieni. Wideo ze zderzenia zobaczycie niżej w tekście.

REKLAMA

Więcej o niezwykłych katastrofach lotniczych przeczytasz na Spider`s Web:

Cudem ewakuowano wszystkich 367 pasażerów i 12 członków załogi. Na nagraniach i zdjęciach udostępnionych w mediach społecznościowych widać, jak pasażerowie krzyczą w wypełnionej dymem kabinie i biegną po lotnisku, uciekając przed płomieniami. Jedna osoba z samolotu Straży Przybrzeżnej uciekła, ale los pięciu osób pozostaje nieznany.

Do ugaszenia pożaru skierowano wszystkie jednostki straży pożarnej. Pojazdy ratownicze używając wody i piany próbowały zgasić ogień jednak płomienie rozprzestrzeniły się na zbyt dużą część samolotu. Ogromny Airbus A350 został niemal w całości strawiony przez pożar.

Straż Przybrzeżna potwierdziła, że ​​w kolizji brał udział jeden z jej samolotów, który leciał na lotnisko Niigata na zachodnim wybrzeżu Japonii. Jego załoga miała udzielić pomocy osobom poszkodowanym w wyniku potężnego trzęsienia ziemi, które miało miejsce w Nowy Rok. W jego wyniku zginęło co najmniej 48 osób.

Ile czasu mają pasażerowie na ewakuację?

Liczba osób, które można ewakuować z samolotu w określonym czasie, zależy od wielu czynników, takich jak typ samolotu, liczba i rozmieszczenie drzwi awaryjnych, warunki pogodowe, stan techniczny samolotu, poziom szkolenia załogi i pasażerów oraz stopień paniki. Według międzynarodowych przepisów, samoloty pasażerskie muszą być w stanie ewakuować wszystkich pasażerów i załogę w ciągu 90 sekund przy użyciu połowy dostępnych drzwi awaryjnych.

Airbus A350

REKLAMA

Airbus A350 jest dalekodystansowym, szerokokadłubowym samolotem pasażerskim z dwoma silnikami odrzutowymi, opracowanym i produkowanym przez Airbus. Samolot ten jest pierwszym Airbusem w dużej mierze wykonanym z polimerów wzmocnionych włóknem węglowym. Ma nową konstrukcję kadłuba zaprojektowaną wokół dziewięciomiejscowej sekcji ekonomicznej, zwiększoną od ośmiomiejscowej A330/A340.

Airbus A350 powstał jako odpowiedź na Boeing 787 Dreamliner, który stanowił poważne zagrożenie dla Airbusa A330. Początkowo Airbus proponował prostą pochodną A330, znaną jako A330-200Lite, z ulepszoną aerodynamiką i silnikami. Jednak linie lotnicze nie były zadowolone z tego rozwiązania i Airbus przeznaczył 4 mld euro na nowy projekt nazwany A350. Pierwotna wersja A350 powierzchownie przypominała A330, ponieważ miała niezmienioną średnicę kadłuba. Nowe skrzydło, silniki i usterzenie poziome zostały połączone z nowymi materiałami i metodami produkcji kadłuba, aby stworzyć A350 jako prawie całkowicie nowy samolot.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA