Lepiej sprawdź, czy masz wszystkie pliki. Wielka wpadka Google
Najciemniej jest zawsze pod latarnią, co pokazuje przykład ostatniej usterki, która dotknęła użytkowników i klientów Google Drive. Z nieznanych - nawet pracownikom Google - przyczyn z dysków w chmurze licznym użytkownikom zniknęły dane z ostatnich sześciu miesięcy.
Na Spider's Web zawsze głośno apelowaliśmy o tworzenie kopii zapasowych danych, tak by w razie nieprzewidzianych okoliczności możliwym było odzyskanie danych z chmury. Aczkolwiek to w założeniu, że owa chmura działa poprawnie. Bowiem jak się okazuje, Google Drive utracił część plików swoich użytkowników.
Google Drive usunął dane użytkowników. Inżynierowie firmy "nie są w stanie podać przewidywanego czasu naprawienia usterki"
6 dni temu na forum wsparcia Google Drive użytkownik z Korei Południowej, Yeonjoong, poinformował o "nagłym zniknięciu plików". Według relacji internauty z dnia na dzień stan jego dysku powrócił do tego z maja bieżącego roku, usuwając z jego dysku wszystkie pliki i dane utworzone pomiędzy majem a listopadem.
- Aktywność na Dysku Google nie pokazuje żadnych zmian (pokazuje tylko aktywność z maja). Żadne pliki nie zostały usunięte ręcznie, więc nie ma ich w Koszu. Nigdy nie synchronizowałem ani nie udostępniałem nikomu moich plików i dysku, używałem dysku lokalnie
- relacjonuje Yeonjoong.
Yeonjoong skontaktował się z regionalnym oddziałem Google, którego dział wsparcia poinstruował go jak rozpocząć proces przywracania danych, który okazał się być nieskuteczny. Południowokreański oddział Google przerzucił sprawę do oddziału amerykańskiego, polecając internaucie, by ten skontaktował się z ich inżynierem, od którego Yeonjoong nie otrzymał odpowiedzi.
Odpowiedzi natomiast pojawiły się w wątku rozpoczętym przez użytkownika, bowiem dołączyli do niego liczni użytkownicy Dysku Google, informując o identycznym problemie. A ci reprezentowali zarówno osoby prywatne tracące własne dane, jak i firmy używające usług Google w chmurze do przechowywania plików i danych.
- To samo przydarzyło się nam dzisiaj. Zniknęły nawet pliki przesłane przez mój zespół za pośrednictwem interfejsu internetowego w ciągu ostatniego roku. Nie tylko moje pliki z Dysku na komputerze. To bardzo źle, ponieważ znajdują się tam wszystkie pliki naszej firmy…
- skomentowała Julia_Ana_k.
- Mam DOKŁADNIE ten sam problem - dane firmowe z 6 miesięcy zostały wyczyszczone!
- dodał Anthony Vohl
- Dokładnie to samo stało się u mnie po aktualizacji Drive. Wszystkie moje pliki zmodyfikowane lub utworzone od maja zniknęły. Tysiące plików i folderów. Pomoc techniczna pracuje nad tym od ponad tygodnia. Najwyraźniej Dysk Google zachował kopię zapasową mojej pamięci podręcznej przesyłania strumieniowego w folderze danych aplikacji DriveFS na moim dysku C, ale pomoc techniczna wciąż bada, jak ją przywrócić
- przekazał anonimowy użytkownik User 18316101495719567270.
Przypadek internauty User 18316101495719567270 jest równocześnie najciekawszy, bowiem kilka godzin temu dołączył on odpowiedź, jaką otrzymał od działu wsparcia Google, który pracuje nad rozwiązaniem jego problemu.
[...] Nieustannie śledzę tę sprawę i aby zachować przejrzystość, obecnie całkowicie zgadzamy się, że nie jesteś jedynym klientem dotkniętym tym błędem. Oprócz linku do wątku, który podałeś, są teraz inni administratorzy [Google Workspace], którzy zgłosili ten sam problem, który napotykamy, gdy po aktualizacji brakuje plików. Sprawa jest obecnie badana przez naszych inżynierów produktu i czekamy również na analizę przyczyn źródłowych, która pokaże nam, w jaki sposób możemy to naprawić. Ze względu na trwające dochodzenie nie jesteśmy jeszcze w stanie podać przewidywanego czasu naprawienia usterki. [...]
- czytamy w odpowiedzi przesłanej przez Google do jednej z osób dotkniętych wymazaniem danych.
Dotychczas nie otrzymaliśmy informacji, aby problem usuniętych plików dotyczył użytkowników lub firm z Polski.
Więcej na temat Dysku Google:
Zdjęcie główne: Nopparat Khokthong / Shutterstock