Samsung w coś gra i to dosłownie. Szykuje zaskakującą nowość dla graczy
Według najnowszych przecieków Samsung tworzy własną platformę gamingową. Ale największym zaskoczeniem są gry, jakie będa tam oferowane.

Jakiś czas temu napisałem tekst, w którym wyrażałem zdziwienie i jednocześnie zachwyt tym, jak Samsung po cichu buduje ogromny ekosystem, na który składają się tak niepozorne urządzenia jak domowe AGD, wideodomofony, TV i odkurzacze. Myślałem, że następnym etapem będzie dopieszczanie rozwiązań, a tymczasem okazuje się, że Samsung pracuje nad własną platformą gamingową.
Już teraz do grania na telewizorach koreańskiego producenta nie potrzebujecie żadnej konsoli, wystarczy wam pad i jedna z subskrypcji - Xbox Game Pass czy GeForce Now i możecie zanurzyć się w świat gamingowy.
Podczas konferencji Samsunga na targach IFA w Berlinie podkreślano, że gaming chmurowy jest ważnym elementem w planach firmy. Nie powiedziano jednak, że Samsung stworzy własne rozwiązanie. A takie plotki doszły do nas z Korei.
Chmura gamingowa Samsunga będzie zaskakująca
Nie będzie konkurencją dla produktów Microsoftu i NVIDII. Koreański producent swój produkt ma kierować do posiadaczy smartfonów, co z perspektywy mieszkańca Europy Wschodniej może dziwić, bo kto na poważnie gra na smartfonie? Jest kilka fajnych produkcji w rodzaju Genshin Impact, Call of Duty Mobile czy Diablo Immortal, ale robić dla nich platformę chmurową?
Więcej o graniu w chmurze pisaliśmy w:
Tymczasem w Azji granie na smartfonach to rzecz normalna, a tamtejszy rynek jest niebywale rozwinięty. Według raportów już w tym roku osiągnie wartość około 100 miliardów dolarów, więc grzechem byłoby nie spróbować kawałka tego tortu. Jaką przewagę ma dać platforma gamingowa dla gier mobilnych? Brak konieczności instalacji i zniwelowanie wpływu ograniczeń sprzętowych. Co więcej - posiadacze smartfonów Samsunga na pewno nie będą musieli płacić za subskrypcję, losy użytkowników innych urządzeń ciągle są niepewne.
Więcej dowiemy się już 5 października, ale już teraz zapowiada się ciekawa jesień dla fanów marki.