Awaria w PKP. Jest problem z zakupem biletu. Jak go kupić?
Jest awaria z systemem e-IC. Klienci PKP przy próbie zakupu biletu na pociąg mogą spotkać problem.
PKP spotkało się z niemałą awarią w systemie sprzedaży biletów związaną z płatnościami. Wynika to z problemu z usługami sieciowymi zewnętrznego dostawcy, co powoduje wszelakie utrudnienia. Próba zapłacenia za bilet przy pomocy karty (lub smartfona poprzez Apple Pay lub Google Pay) może zakończyć się niepowodzeniem, więc płatność za bilety zakupione w kasie i na pokładzie pociągu jest możliwa tylko za sprawą gotówki.
Awaria w systemie płatności PKP. Problemy z zakupem biletów
Co trzeba zrobić w sytuacji, gdy musimy zakupić bilet na pociąg, a nie możemy tego zrobić, ponieważ nie mamy przy sobie gotówki? Wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz sugeruje, aby bilety zakupić online na stronie internetowej intercity.pl lub przy użyciu aplikacji mobilnej PKP Intercity.
Płatności online przy takich scenariuszach powinny działać bez większego problemu. Tomasz Gontarz twierdzi, że PKP Intercity pracuje wraz z dostawcą usług, aby jak najszybciej wyeliminować usterkę, która uniemożliwia zakup biletu na miejscu przy pomocy karty płatniczej.
Więcej o pociągach przeczytasz na Spider's Web:
[Aktualizacja godz. 17:40] Systemy wróciły do normy
Rzecznik prasowy PKP Intercity poinformował, że awaria została już zażegnana. Naprawiono wszelkie niedogodności i systemy działają już tak jak powinny, więc nie będzie większych problemów z zakupem biletów przy pomocy kart płatniczych.