REKLAMA

Tak wygląda pierwszy owoc ofensywy PlayStation na telefony

Sony Interactive Entertainment już dwa lata temu określiło cel wychodzący daleko poza rynek konsol. Japończycy chcą odnieść sukces na telefonach, wykorzystując do tego ukochane serie gier. Teraz możemy zobaczyć, jak wygląda pierwszy owoc nowej ofensywy.

Tak wygląda pierwszy owoc ofensywy PlayStation na telefony
REKLAMA

O tym, że Sony chce podbić Google Play oraz App Store, pisaliśmy już w połowie 2021 roku. Wtedy też firma określiła nowe cele dla swojego pionu gier. Sony Interactive Entertainment ma nie tylko utrzymać pozycję lidera na rynku konsol, ale także rozszerzyć obszar działania na komputery osobiste oraz urządzenia mobilne. Po tym, jak seria świetnych gier PlayStation Studios trafiła na PC, teraz czas na telefony i tablety.

REKLAMA

Pierwszą nową mobilną grą PlayStation na telefony jest Ultimate Sackboy.

Pacynka Sackboy jest notorycznie używana przez Sony do przecierania szlaków. Najpierw popularny bohater debiutował w grze zręcznościowej na premierę PlayStation 5, a teraz otwiera katalog PlayStation Studios na urządzeniach mobilnych. Zgodnie z trendami branży mobilnej, mamy do czynienia z darmową produkcją opartą o mikro-transakcje.

Ultimate Sackboy to kolejna produkcja z subgatunku endless runner, szczególnie popularnego na urządzeniach mobilnych. Inni przedstawiciele tego miotu to m.in. Subway Surfers czy Temple Run. Pamiętam, że swoich sił z niekończącym się bieganiem próbowała również Lara Croft, także chcąc zarobić na telefonach i tabletach.

Za Ultimate Sackboy odpowiada studio Exient, które ma swoim koncie ma takie produkcje jak Angry Birds Transformers czy mobilne Lemmings. Co za tym idzie, nie możemy mówić o żadnej nowej, mobilnej komórce PlayStation bezpośrednio w strukturach Sony. Japończycy oddają swoje marki w ręce zewnętrznych producentów, przynajmniej na razie. To niedługo się zmieni, ponieważ Sony od 2021 roku intensywnie rekrutuje deweloperów mobilnych.

Jestem nieco rozczarowany. Liczę na znacznie bardziej rozbudowane tytuły w przyszłości.

Gry takie jak Genshin Impact, Fortnite, Call of Duty Mobile czy PUBG Mobile to żywe przykłady tego, że mobilne produkcje nie muszą być proste, by przynosić rekordowe zyski. Mam naiwną nadzieję, że jeśli Sony zaoferuje nam naprawdę rozbudowane tytuły w takich uniwersach jak np. The Last of Us, znajdą się chętni na nagrodzenie ambitnych projektów mikro-transakcjami.

 class="wp-image-2260695"
Nadchodzące The Division na telefon
REKLAMA

Życzyłbym sobie, by w przypadku gier na telefony Sony poszło drogą Ubisoftu. Mobilne The Division, Assassin's Creed oraz Rainbow Six zapowiada się niezwykle soczyście. Gry imponują oprawą oraz poziomem skomplikowania. Uważam, że podobnie mogą zostać wykorzystane serie Sony. Zwłaszcza takie, które chwilowo są na emeryturze, jak Killzone, SOCOM czy Resistance.

Tymczasem Ultimate Sackboy zadebiutuje już w 21 lutego, na Androidzie oraz iOS.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA