Wreszcie konkrety o PlayStation VR2. Pojawiła się specyfikacja i informacje, w co zagramy
PlayStation VR2, czyli oczekiwane gogle otwierające graczom PlayStation 5 drogę do wirtualnej rzeczywistości, nadchodzą nowymi krokami. Właśnie poznaliśmy ich specyfikację oraz pierwszy tytuł na wyłączność, którym będzie Horizon Call of the Mountain.
Sony oficjalnie zapowiedziało gogle VR nowej generacji, ale dozuje informacje bardzo powoli. Najpierw na oficjalnym blogu Sony pojawiła się informacja, że PlayStation VR2 powstają, a ich premiera jest planowana najwcześniej na 2022 r.. Następnie dostaliśmy oficjalne zdjęcia nowych, futurystycznych kontrolerów PS VR2 Sense, które będą dołączone do zestawu. Pojawiły się też dwie kluczowe informacje odnośnie specyfikacji: gogle będą wymagać jednego przewodu, ale nie będą wymagać żadnych zewnętrznych kamer.
PS VR2 - oto kluczowe nowości. Będzie śledzenie oka, symulacja podwyższonego pulsu bohatera oraz ekrany OLED 4K HDR 120 Hz.
W najnowszym wpisie na oficjalnym blogu Sony pojawiły się pierwsze konkrety odnośnie specyfikacji PS VR2. Oto ona:
Szczegółowość obrazu: PS VR2 będą wyposażone w dwa ekrany HDR, z których każdy będzie miał rozdzielczość 2000 x 2040 pikseli. Łącznie przełoży się to na obraz standardu 4K z polem widzenia wynoszącym ok. 110 stopni. Oba ekrany będą wykonane w technologii OLED i będą działać z wysokim odświeżaniem 90 lub 120 Hz.
Śledzenie kontrolerów bazujące na samych okularach: na headsecie będą zamieszczone cztery kamery do śledzenia otoczenia oraz dodatkowa kamera podczerwona umożliwiająca śledzenie pozycji kontrolerów nawet w zupełnej ciemności. Taki system sprawi, że do grania nie będą potrzebne zewnętrzne kamery.
Nowa jakość sensoryki: PS VR2 Sense Technology to zespół układów obejmujący śledzenie oka, haptykę, 3D Audio oraz kontrolery nowej generacji PS VR2 Sense. Okulary będą wyposażone we własny silniczek wibracji, dzięki czemu będziemy mieć informację zwrotną w efektownych momentach gry. Sony jako przykład podaje symulowanie podwyższonego pulsu bohatera na głowie gracza, czy podmuchy powietrza wywołane przez obiekty przelatujące tuż nad głową bohatera gry. Z kolei technologia Tempest 3D AudioTech ma zapewnić w pełni przestrzenny dźwięk. Okulary będą wyposażone w złącze minijack, a do tego będą miały wbudowany mikrofon.
Śledzenie oka: okulary będą umieć śledzić oczy gracza, co ma wprowadzić zupełnie nowy typ interakcji w grze. Gra będzie wiedzieć, że zerknęliśmy w dane miejsce ekranu, co może wywoływać dodatkowe interakcje. Ma to zapewnić nie tylko nowy poziom immersji w świecie gry, ale też nowy sposób interakcji w świecie VR.
Horizon Call of the Mountain to pierwszy tytuł na wyłączność na PS VR2. Oto zwiastun.
Na filmie widzimy tylko krótki fragment rozgrywki, ale to wystarcza, by stwierdzić, że świat Horizon idealnie pasuje do rozgrywki w VR.
PlayStation VR2 zapowiadają się przełomowo.
Najbardziej ciekawią mnie technologie związane z haptyką i sensoryką, czyli śledzenie oka oraz silniczki wibracyjne, dzięki którym mamy dosłownie poczuć pęd powietrza rakiet przelatujących nad głową. Czegoś takiego w świecie VR jeszcze nie było. Na razie Sony nie zdradza ceny nowych okularów PS VR2, ale sprzęt mamy zobaczyć już w tym roku.
Ciekaw jestem, czy nowy headset będzie w stanie wyjść z bardzo wąskiej niszy VR. Choć funkcje zapowiadają się wybornie, to musimy pamiętać, że będzie nas ograniczał przewód. Pojedynczy kabel USB-C będzie niezbędny do połączenia z PlayStation 5, a tym samym do grania.