UPC zmienia zasady, ale podwyżki da się uniknąć. Nie przegap tego maila, bo będziesz płacić więcej za internet!
Klienci wykupujący internet w UPC Polska powinni mieć się na baczności. Operator podnosi przepustowość transferu i jednocześnie ceny usług. Jest jednak sposób, aby tego uniknąć - podpowiadamy, jak to zrobić.
Przejęty niedawno przez Playa operator UPC Polska zaczął rozsyłać do swoich klientów informację o zwiększeniu przepustowości transferu danych na opłacanych przez nich łączach. Wiele osób może się z tej wiadomości ucieszyć, jeśli przeczyta ją pobieżnie, bo wynika z niej, że "wystarczy restart routera", aby cieszyć się kilkukrotnie szybszym internetem niż do tej pory.
Jest jednak haczyk: automatyczne zwiększenie przepustowości łącza UPC oznacza podniesienie ceny za dostęp do internetu.
Klientów w wiadomości e-mail wita prawdziwa ściana tekstu - łącznie to 3500 znaków (czyli nieco więcej niż ma mój wpis, który właśnie czytacie). Operator informuje, że zwraca się do klienta "z dobrą wiadomością":
Dalej czytamy, że po 1 lutego 2022 r. wystarczy wyłączyć i włączyć modem, aby internet przyspieszył z np. 250 Mb/s do 750 Mb/s. Potem pojawia się reklama usługi "inteligentnego Wi-Fi", a dopiero po nim pojawia się komunikat:
Tyle dobrego, że opatrzony jest on czerwonym nagłówkiem "Ważna informacja", ale uważam, iż informacja o podniesieniu cen (co w tym dobrego?) powinna znaleźć się na samym początku. Niestety operator uznał, że nie ma takiej potrzeby.
Osoby, które odbiorą maila UPC na smartfonie, nie zobaczą informacji o automatycznym podniesieniu cen bez scrollowania ekranu.
Podwyżka nie jest co prawda tak duża, jak w przypadku prądu i gazu, bo w przypadku zmiany z 250 Mb/s na 750 Mb/s wynosi jedynie 8 zł. Nie każdy potrzebuje jednak szybszego internetu i mogą to być wyrzucone pieniądze.
Na szczęście nawet gdy abonenci zostaną automatycznie przełączeni na droższy abonament, będą mogli wrócić do poprzedniego.
Co zrobić, żeby cena za internet w UPC w 2022 r. nie wzrosła automatycznie?
Abonenci UPC, którzy nie przeoczą maila od operatora, przeczytają ten tekst lub w inny sposób dowiedzą się o zmianach, mogą poprosić operator, by nie włączał na ich koncie szybszego i droższego pakietu. A co, jeśli ktoś to przegapi?
To też nie będzie koniec świata. UPC Polska informuje, że do 31 lipca 2022 r. można zadzwonić na numer 813811000 i poprosić o powrót do poprzedniego stanu rzeczy. Pytanie, ile czasu klienci stracą na to, by się do konsultanta dodzwonić...
UPC obiecuje zwrot pieniędzy za różnicę w cenie nowego i starego abonamentu za okres od 1 lutego 2022 r. do dnia nawiązania kontaktu z BOK-iem firmy.
Operator wyraża nadzieję, że klientom spodoba się to, że dostaną aż 6 miesięcy na podjęcie decyzji, czy chcą korzystać z ulepszonej usługi. UPC przypomina w dodatku, że taka zmiana pozwala też rozwiązać umowę.
Mimo to uważam, że klienci za taką zagrywkę ze strony UPC powinni operatorowi wystawić żółtą kartkę. Zmiana umowy na droższą bez zgody ze strony klienta trudno uznać za zagrywkę z kategorii fair-play.
Poprosiliśmy przedstawicieli UPC Polska o komentarz w sprawie automatycznego podnoszenia cen za internet i czekamy na odpowiedź.
Aktualizacja - komentarz firmy UPC (3.01.2022 r.)