1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Operatorzy

UPC zmienia zasady, ale podwyżki da się uniknąć. Nie przegap tego maila, bo będziesz płacić więcej za internet!

Klienci wykupujący internet w UPC Polska powinni mieć się na baczności. Operator podnosi przepustowość transferu i jednocześnie ceny usług. Jest jednak sposób, aby tego uniknąć - podpowiadamy, jak to zrobić.

upc polska e-mail internet zmiana abonamentu wyzsza oplata za internet

Przejęty niedawno przez Playa operator UPC Polska zaczął rozsyłać do swoich klientów informację o zwiększeniu przepustowości transferu danych na opłacanych przez nich łączach. Wiele osób może się z tej wiadomości ucieszyć, jeśli przeczyta ją pobieżnie, bo wynika z niej, że "wystarczy restart routera", aby cieszyć się kilkukrotnie szybszym internetem niż do tej pory.

Tak wygląda wiadomość, jaką UPC wysyła do klientów

Jest jednak haczyk: automatyczne zwiększenie przepustowości łącza UPC oznacza podniesienie ceny za dostęp do internetu.

Klientów w wiadomości e-mail wita prawdziwa ściana tekstu - łącznie to 3500 znaków (czyli nieco więcej niż ma mój wpis, który właśnie czytacie). Operator informuje, że zwraca się do klienta "z dobrą wiadomością":

Od 1 lutego 2022 r. ulepszamy Twoją usługę. Zyskasz szybszy internet w programie. Więcej korzyści dla Ciebie. Aby Ci było u nas jeszcze lepiej. Pozdrawiamy serdecznie. Zespół UPC

Dalej czytamy, że po 1 lutego 2022 r. wystarczy wyłączyć i włączyć modem, aby internet przyspieszył z np. 250 Mb/s do 750 Mb/s. Potem pojawia się reklama usługi "inteligentnego Wi-Fi", a dopiero po nim pojawia się komunikat:

Jednocześnie, informujemy Cię, że Twój abonament wzrośnie o 8 zł od 1 lutego 2022 r.

Tyle dobrego, że opatrzony jest on czerwonym nagłówkiem "Ważna informacja", ale uważam, iż informacja o podniesieniu cen (co w tym dobrego?) powinna znaleźć się na samym początku. Niestety operator uznał, że nie ma takiej potrzeby.

Informacja o tym, że zwiększy się cena abonamentu za internet UPC, pojawia się dopiero po przewinięciu wiadomości (i to nawet na ogromnym iPhonie 13 Pro Max)

Osoby, które odbiorą maila UPC na smartfonie, nie zobaczą informacji o automatycznym podniesieniu cen bez scrollowania ekranu.

Podwyżka nie jest co prawda tak duża, jak w przypadku prądu i gazu, bo w przypadku zmiany z 250 Mb/s na 750 Mb/s wynosi jedynie 8 zł. Nie każdy potrzebuje jednak szybszego internetu i mogą to być wyrzucone pieniądze.

Na szczęście nawet gdy abonenci zostaną automatycznie przełączeni na droższy abonament, będą mogli wrócić do poprzedniego.

UWAGA! UPC zwiększa abonament od lutego 2022 roku

Co zrobić, żeby cena za internet w UPC w 2022 r. nie wzrosła automatycznie?

Abonenci UPC, którzy nie przeoczą maila od operatora, przeczytają ten tekst lub w inny sposób dowiedzą się o zmianach, mogą poprosić operator, by nie włączał na ich koncie szybszego i droższego pakietu. A co, jeśli ktoś to przegapi?

 class="wp-image-1991903" width="580"
Trzecia część wiadomości UPC Polska, która informuje o podwyżce cen z wyjaśnieniem, jak będzie wyglądała korekta na rachunku klienta

To też nie będzie koniec świata. UPC Polska informuje, że do 31 lipca 2022 r. można zadzwonić na numer 813811000 i poprosić o powrót do poprzedniego stanu rzeczy. Pytanie, ile czasu klienci stracą na to, by się do konsultanta dodzwonić...

UPC obiecuje zwrot pieniędzy za różnicę w cenie nowego i starego abonamentu za okres od 1 lutego 2022 r. do dnia nawiązania kontaktu z BOK-iem firmy.

Operator wyraża nadzieję, że klientom spodoba się to, że dostaną aż 6 miesięcy na podjęcie decyzji, czy chcą korzystać z ulepszonej usługi. UPC przypomina w dodatku, że taka zmiana pozwala też rozwiązać umowę.

Mimo to uważam, że klienci za taką zagrywkę ze strony UPC powinni operatorowi wystawić żółtą kartkę. Zmiana umowy na droższą bez zgody ze strony klienta trudno uznać za zagrywkę z kategorii fair-play.

Poprosiliśmy przedstawicieli UPC Polska o komentarz w sprawie automatycznego podnoszenia cen za internet i czekamy na odpowiedź.

Aktualizacja - komentarz firmy UPC (3.01.2022 r.)

W UPC stale inwestujemy, by oferować klientom jak najlepszej jakości internet i cyfrową rozrywkę. Tylko w 2021 roku zwiększyliśmy zasięg sieci, zaoferowaliśmy klientom bezpłatnie Inteligentne WiFi, wyższy upload i dostęp do Viaplay za darmo przez miesiąc. 
Oferując klientom jeszcze wyższą jakość usług, pozostawiliśmy im jednocześnie pełną elastyczność decyzji, umożliwiając pozostanie przy dotychczasowych opcjach albo skorzystanie z lepszej oferty z możliwością rezygnacji w ciągu 6 miesięcy i powrotu do pierwotnej opcji wraz z kompensatą, a także wypowiedzenia umowy. Jednocześnie, dołożyliśmy wszelkich starań, by klienci byli w pełni poinformowani o wszystkich dostępnych możliwościach, wykorzystując istniejące kanały kontaktu, w tym regularną komunikację e-mailową oraz SMS-ową.