1. SPIDER'S WEB
  2. Zakupy
  3. Technologie

Wyjmujesz towar, pudełko oddajesz do Paczkomatu. InPost testuje bardzo pożyteczną usługę

InPost testuje nową, bardzo ciekawą usługę mającą na celu redukcję produkcji odpadów. Po wypakowaniu zamówienia odbiorca może oddać pudełko do nadawcy. Przy minimalnej fatydze.

inpost fresh

Coraz więcej konsumentów zaczyna być świadomych potencjalnej katastrofy ekologicznej, ściśle związanej z dynamicznym rozwojem cywilizacji. I również coraz więcej z nich jest gotowa iść na pewne ustępstwa, by redukować niszczycielski wpływ człowieka na środowisko. Z myślą o takich konsumentach InPost wspólnie z Modivo uruchomił testy ciekawej, bardzo pożytecznej usługi.

Czytaj też:

Usługa pozwala oddać niepotrzebne opakowanie do Paczkomatu. Jest to przy tym czynność niezwykle prosta, właściwie jedyna fatyga z nim związana do sama wyprawa do wspomnianego Paczkomatu. Testy są prowadzone z Modivo, a więc z platformą e-handlową, należącą do spółki eobuwie, która należy do grupy CCC.

Opakowania wielokrotnego użytku w InPost. Szybki skan i pudełko wraca do nadawcy. Jak to działa?

Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną. Można je zeskanować w dowolnym Paczkomacie – po skanie wystarczy umieścić je w skrzynce. Reszta już klienta nie interesuje, InPost sam odsyła to opakowanie do sklepu. Ten następnie może je wykorzystać przy wysyłce innego towaru.

-Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki – jak twierdzi w oświadczeniu prasowym Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Trudno takiej inicjatywie nie kibicować, nawet jeśli leży ona w interesie samych sklepów. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że klienci będą z tego mechanizmu korzystać. Nie jest on wszak w żadnym razie obowiązkowy, nie ma też w ofercie żadnych zniżek czy rabatów dla tych bardziej świadomych klientów.