1. SPIDER'S WEB
  2. Motoryzacja
  3. Tech
  4. Technologie

Będzie lepszy internet w pociągach. Pasażerowie się skarżyli, Intercity reaguje

wifi w intercity

Ostatnio był z tym ponoć duży problem: albo pociągowe WiFi w ogóle nie działało, albo połączenie było marnej jakości. Intercity zdaje sobie sprawę z kłopotów, dlatego zapowiada ważną inwestycję.

Jak zauważył serwis rynek-kolejowy.pl, na intercity.pl pojawiło się niedawno zapytanie ofertowe dotyczące modernizacji internetu WiFi w pociągach ED160 i ED161. Chodzi o modele Flirt i Dart, które wjechały na polskie tory odpowiednio w 2015 i 2016, odmieniając w znaczący sposób to, w jaki podróżujemy po Polsce.

[Dzięki temu] możliwe będzie oszacowanie kosztów. Po uszczegółowieniu wymagań technicznych oraz ustaleniu formalnych warunków dotyczących udziału w postepowaniu zakupowym, zostanie podjęta decyzja o wszczęciu postępowania – tłumaczy Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Wybrany podmiot będzie musiał dostarczyć i zamontować urządzenia, uruchomić cały system i dbać o niego przez kolejne dwa lata. Gwarancja zaś będzie obowiązywać przez pięć lat.

Niedziałające WiFi w pociągu? Pfff, klasyk! – powiedzą ci, którzy lubią szukać w PKP samych wad. Owszem, trudno tłumaczyć wadliwy sprzęt i przymykać oko na sytuację, ale trzeba pamiętać, że akurat w tych modelach WiFi jest już całkiem długo.

Podróżujący korzystali z bezprzewodowej sieci zanim ta pojawiła się w pociągach Pendolino. Mało tego – na WiFi we wszystkich składach najszybszego polskiego pociągu musieliśmy czekać aż do 2020 roku.

Nic więc dziwnego, że modernizacja jest potrzebna

Pocieszać można się natomiast tym, że niedługo na tory wyjedzie 12 nowych modeli Flirtów. Tam problemów z internetem być nie powinno – przynajmniej na razie.

To nie koniec inwestycji. Do 2030 roku spółka PKP Intercity zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor. W najbliższych miesiącach spółka planuje zlecić modernizację kolejnych 321 wagonów. Ostatnie lata to z kolei 600 zmodernizowanych wagonów.

Wprawdzie osoby odpowiedzialne za Centralny Port Komunikacyjny mówią o prędkości 350 km/h, którą będzie można poruszać się po polskich torach, to jednak docelowym standardem będzie póki co 250 km/h. Czyli nie aż tak szybko, jak w przypadku innych zagranicznych państw. Pozostaje mieć nadzieję, że akurat internet w pociągach Intercity nie będzie miał żadnych granic związanych z jego szybkością.