Tam chodziły pielgrzymki. Facebook usunął tablicę z wielkim kciukiem. Jest nowe logo
Facebook zmienił dziś nazwę na Meta i ma to wpływ również na najbliższe otoczenie firmy. Z krajobrazu Menlo Park zniknęło właśnie kultowe miejsce, do którego udawały się pielgrzymki internautów.
Istnieją miejsca, które mają wyjątkową siłę przyciągania. Takim była z pewnością stara siedziba Apple'a przy Infinite Loop 1 w Cupertino, jak i nowy kampus Apple Park.
Podobną rolę pełni siedziba Google'a w Mountain View.
Również Facebook ma miejsce, do którego pielgrzymują nie tylko fani marki. Hacker Way 1 w Menlo Park to siedziba Facebooka znana z charakterystycznego kciuka, symbolu największego serwisu społecznościowego świata.
Dziś kciuk zniknął i zastąpiło go nowe logo firmy:
Facebook to teraz Meta
Oczywiście dla użytkowników niewiele się zmieni. Nikt nie zabija kury znoszącej złote jajka. Facebook nadal będzie najważniejszym produktem firmy, która podobnie jak Google (będący częścią holdingu Alphabet) zrozumiała, że nie może ograniczyć się do jednego produktu w swojej identyfikacji.
Podczas dzisiejszej konferencji Mark Zuckerberg tłumaczył, że choć trzonem jego działaności jest Facebook, potrzebne jest wzniesienie się ponad i budowanie przyszłości. Mało tego, można śmiało założyć, że szef Facebooka pokazał dziś przyszłość świata, co świetnie tłumaczy w swym felietonie Łukasz Kotkowski.
Pożegnanie z kciukiem jest więc symboliczne. Warto już dziś pamiętać, że Facebook zamierza zatrudnić 10 000 osób do zbudowania Metaverse i zdawać sobie sprawę, że choć ta przyszłość wygląda dziś na wczesną wersję alfa, przy odpowiednich środkach i zasobach może być w wkrótce tym, czym dziś jest sam Facebook. A ten ostatni nie jest tylko największym serwisem społecznościowym świata, ale potężnym narzędziem wpływu na (dosłownie) miliardy ludzi.
Zdjęcie główne: Katherine Welles/Shutterstock.com