1. SPIDER'S WEB
  2. Sprzęt
  3. Tech
  4. Technologie

To już koniec urządzeń Mi. Xiaomi żegna kultową markę

xiaomi mi mix 4 aparat pod ekranem selfie kamera 1

Po wypełnionej sukcesami dekadzie czas pożegnać produkty Xiaomi Mi. Chiński producent nie będzie już wykorzystywał tej marki. Pierwszym reprezentantem nowego brandingu jest Xiaomi Mix 4.

Czujne oczy fanów Xiaomi zapewne dostrzegły, że Xiaomi Mix 4 różni się nazwą od poprzedników. Zabrakło Mi, czyli liczącej już 10 lat marki Xiaomi dla jego głównych linii produktowych. Producent oświadczył, że Mix 4 nie jest wyjątkiem. Marka Mi odchodzi do lamusa.

Podejrzenia fanów potwierdziło oświadczenie, jakie Xiaomi wysłało do redakcji XDA Developers. Twierdzi w nim, że na rodzimym chińskim rynku firma już wcześniej eksperymentowała z usunięciem oznaczeń Mi ze swoich produktów i że jest zadowolona z rezultatów.

Nie tylko telefony. Koniec marki Xiaomi Mi tyczy się całej elektroniki od chińskiego producenta.

Xiaomi oferowało pod marką Mi wiele produktów. Znamy ją przede wszystkim z telefonów komórkowych, jednak w ramach Mi sprzedawane też były zegarki, tablety, laptopy, urządzenia IoT czy smart home. Teraz we wszystkich tych produktach nacisk w marketingu kładziony będzie na Xiaomi oraz na konkretną rodzinę modeli.

Xiaomi wyraźnie zna się na marketingu. Na dziś znajduje się na podium trzech największych producentów telefonów komórkowych, a równymi rywalami dla chińskiego producenta w zasadzie są już głównie Apple i Samsung. Xiaomi dodało też, że nie zamierza likwidować oznaczeń Mi z istniejących już produktów. Konkretniej, telefony Xiaomi Mi nie zaczną przedstawiać się jako zwykłe Xiaomi po przyszłych aktualizacjach ich oprogramowania. To również oznacza, że zamiast Xiaomi Mi 12 na rynku zadebiutuje, tak po prostu, Xiaomi 12.

-Począwszy od trzeciego kwartału 2021 roku, seria produktów „Mi” firmy Xiaomi zostanie przemianowana na „Xiaomi”. Zmiana ta ujednolici naszą globalną markę i zniweluje różnice w postrzeganiu jej oraz produktów.
Wdrożenie tej zmiany we wszystkich regionach może potrwać. Wraz z wprowadzeniem nowej tożsamości marki na rynku znajdą się dwie odrębne serie produktów. Produkty serii Xiaomi reprezentują szczytowe osiągnięcia technologii i oferują użytkownikom najwyższej jakości wrażenia. Produkty serii Redmi to innowacje w bardziej przystępnej cenie i są skierowane do młodszych odbiorców. Nazewnictwo serii produktów - Xiaomi i Redmi - zostanie z czasem zastosowane również w naszych produktach ekosystemu oraz IoT.
- jak informuje nas Mateusz Rzempała - PR Manager Xiaomi Poland.