REKLAMA

Już nie kupisz tańszego biletu na pociąg miesiąc wcześniej. PKP Intercity zmienia zasady promocji

Kupując z wyprzedzeniem bilety na przejazdy koleją, mogliśmy liczyć na zniżkę nawet 30 proc. PKP Intercity zmienia zasady.

Promocje PKP Intercity
REKLAMA

Dotychczas obowiązywała w PKP Intercity promocja, dzięki której wcześniejszy zakup biletu był premiowany zniżką. Zgodnie z regulaminem, obowiązywały następujące zasady:

REKLAMA
  • za zakup w okresie od 30 do 21 dni przed podróżą, otrzymywaliśmy 30 proc. zniżki
  • od 20 do 14 dni - 20 proc. zniżki.
  • 7 dni - 10 proc. zniżki

Koniec promocji za wcześniejszy zakup biletu PKP Intercity

Według nowych zasad zniżki zależeć będą od obłożenia danego pociągu. Nowa oferta ma 5 poziomów cenowych zależnych od popularności.

Oferta Promo ma pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30% od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20%) i Promo 10 (tańsze o 10%)

- tłumaczy PKP Intercity

Skąd taka zmiana w promocjach?

Korzyścią nowej oferty jest między innymi to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Dzięki tej zmianie bilety na mniej popularne połączenia będą dłużej dostępne w promocyjnych cenach. Do tej pory, na mniej niż 7 dni do odjazdu pociągu nie obowiązywały już progi promocyjne z oferty Wcześniej. 

- czytamy w komunikacie PKP Intercity

PKP Intercity jednocześnie informuje, że nie zmieniła się zasada, zgodnie z którą „ceny biletów na pociągi ekspresowe na popularnych trasach między dużymi miastami zaczynają się już od 49 zł”.

PKP Intercity argumentuje, że nowe promocje będą efektywniejsze i bardziej skłonią klientów do przejazdów koleją. Podobną politykę - zdaniem polskiego przewoźnika - mają prowadzić światowe linie lotnicze, autobusowe i kolejowe, m.in. we Włoszech, Niemczech i Czechach.

REKLAMA

Intercity obudowuje zmiany w promocjach badaniami, zgodnie z którymi 60 proc. Polaków wykazuje otwartość na spontaniczne podróże koleją bez wcześniejszego niż kilka dni planowania, a 52 proc. zdecydowałoby się na podróż w mniej popularnych terminach, gdyby dało się kupić tańszy bilet.

Zdjęcie główne: Martyn Jandula/Shutterstock.com

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA